• kop

Åkpåse sommar

Någon som har ett bra tips på en sommar-åkpåse?
    Behöver något att stoppa i resevagnen så att vår lilla kille ligger lite ombonat på semestern.

Den får inte vara för varm, gärna snygg och inte så dyr :)

• Svar på tråden Åkpåse sommar
  • viseversa

Varför i hela friden ska du stänga in din unge i en åkpåse när det är apvarmt?

• Donum

Säger ungefär som ovan. Finns ingen anledning att ha åkpåse på sommaren. Vi har det inte ens på vintern utan kör med filtar efter behov.

I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • kop

Nu ska jag inte ha den på sommaren utan i norra Italien i april. Således kommer inte värmen att vara ett problem. 
    Jag är ju inte så dum att jag stänger in min bebis i en åkpåse när det är svinvarmt.

Det kommer vara för varmt för dunpåsen vi hade i vintras men vill att det ska bli ombonat eftersom det är en sulky (=helt öppen vid fötter och underkropp) och min bebis fortfarande är liten.

• Natulcien
    kop skrev 2015-03-28 18:40:52 följande:

Nu ska jag inte ha den på sommaren utan i norra Italien i april. Således kommer inte värmen att vara ett problem. 
    Jag är ju inte så dum att jag stänger in min bebis i en åkpåse när det är svinvarmt.

Det kommer vara för varmt för dunpåsen vi hade i vintras men vill att det ska bli ombonat eftersom det är en sulky (=helt öppen vid fötter och underkropp) och min bebis fortfarande är liten.

Norra Italien i april är ju ändå 15-20 grader. Varför kan du inte bara svepa en filt runt bebisen om det är lite svalare? Mycket enklare att reglera värmen genom att ta av/på kläder och filt.
  • viseversa
    kop skrev 2015-03-28 18:40:52 följande:

Det är fortfarande för VARMT! Tycker det låter oroande att du vill ha en åkpåse när det kommer vara för varmt för det. Vet du att värmeslag är väldigt farligt! Skaffa en tunn filt istället.
  • kop

Men gud. Dit vi ska är det typ 5 grader på kvällarna. Jag har varit där flera gånger tidigare så jag vet.
    Min son sparkar rätt friskt när han är vaken så en filt fungerar inte riktigt.

Det är fint att ni engagerar er så i hur jag sköter mitt barn. Jag lovar att jag inte kommer stoppa ner honom i en åkpåse om det är för varmt.

Någon som har ett konkret förslag på en tunn åkpåse?
    Jag är alltså ute efter något som är typ lika tunt som en filt, men med en dragkredja så man kan välja att ha den öppen/stängd.

• Natulcien
    kop skrev 2015-03-28 19:17:44 följande:

Men gud. Dit vi ska är det typ 5 grader på kvällarna. Jag har varit där flera gånger tidigare så jag vet.
    Min son sparkar rätt friskt när han är vaken så en filt fungerar inte riktigt.

Det är fint att ni engagerar er så i hur jag sköter mitt barn. Jag lovar att jag inte kommer stoppa ner honom i en åkpåse om det är för varmt.

Någon som har ett konkret förslag på en tunn åkpåse?
    Jag är alltså ute efter något som är typ lika tunt som en filt, men med en dragkredja så man kan välja att ha den öppen/stängd.

Nu skrev du ju faktiskt sommar-åkpåse i trådstarten. Och när någon skriver sommar så antar jag att vedebörande också menar sommar...
    Men nu handlar det alltså om att sova utomhus i +5 grader? Alltså inte sommar?
    I det läget skulle jag fortfarande inte välja en åkpåse, utan hellre en fleeceoverall men dragkedja, och vid behov komplettera med en filt.
  • BeanBag

Kolla in buggysnuggle, de brukar jag använda på sommaren som faktiskt kan vara rätt kylig här i Sverige även om folk gärna vill tro att det är 20 grader varmt hela somrarna...

Tror garanterat att du har koll på hur du ska bädda om dity barn

• Dockan

Jag har Newbies åkpåseoverall till vår lilla. Går inte oxh sparka bort men går att öppna upp. Helt OK för den tempen, ev med ngn tunn filt.

Här har vi den i en tunnare åkpåse. Vi har kronans åkpåse som det är bara lite vadd i och fleece. Hade kanske passat?

Å andra sidan så brukar vår bebis peta upp armarna ovanför kanten, därav åkpåseoverall förslaget.

• Mammatillw

En tunn overall som är lätt att öppna + filt efter väder? Eller ikeas "sovpåsar" med kläder under då såklart så har du en "åkpåse". Beroende på hur gammalt barnet är

Svar på tråden Åkpåse sommar