Tips resevagn - fullt liggläge och vändbart styre
Söker tips på en stabil resevagn med fullt liggläge och vändbart styre.
Någon som kan hjälpa mig? :)
Söker tips på en stabil resevagn med fullt liggläge och vändbart styre.
Någon som kan hjälpa mig? :)
www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B008HNZ02U
Inte fullt liggläge men funkade ändå bra för oss med 2-månaders bebis.....
Jag har själv varit på jakt efter samma sak men de få jag hittade var ganska dyra och gick inte att hitta några bra beggade.
Här har du en bra lista iaf: www.barnvagnsblogg.com/mailfraga-jag-behover-en-bakatvand-eller-vandbar-sulky-eller-resevagn-vilka-finns-det/
Jag frågade på BVC och de sa att det inte är ngn fara att ha en bebis framåtvänd lite då och då. Således var det helt ok för en resevagn. Viktigt dock med liggläget om de inte kan sitta ordentligt.
Det slutade med att vi köpte en ny graco citisport lite (600 kr på lekmer) som det inte är så noga om den går sönder. Nöjda so far!
Jag har inga tips på vagn eftersom jag har lämnat barnvagnstiden bakom mig för att par år sen, men kanske kan det vara vettigt att kolla upp Råd och Röns tester innan vagnköp? I senaste numret testades kemikalier i resevagnar, förvisso sittvagnar, men ändå. De märken som var "värst" bland dem var Chicco, Concorde, Graco och Silver Cross som hade höga halter av flamskyddsmedel i klädseln. Inte vad som efterfrågades i trådstarten, men kanske kan vara av intresse ändå?
Vi har en njoy bubble. Inte vändbart styre men vagnen går att ha både framåtvänd och bakåtvänd samt i fullt liggläge. Mycket nöjda är vi iaf.
Tack för tipsen! Nu har vi några alternativ att titta på :)