• KingstonNova

Träningsvärk i underlivet

Godmorgon alla glada. Har väl mer eller mindre känt av detta konstant, speciellt nattetid, i ett par veckors tid, men nu har det blivit betydligt värre. Har som en "träningsvärk" fast mer ond känsla i muffen, eller, den strålar upp från muffen i bäckenet när jag reser mig, vrider på mig. Inte när jag går eller så. Beror det på att barnet helt enkelt ligger å trycker på? Haft foglossning sen v 20 och är i v 38 nu och tycker inte smärtan påminner om det

• Svar på tråden Träningsvärk i underlivet
  • zimna90

Är inte det inflamerat i området kring bäckenet vid foglossning? .jag hade ngt liknande men fick som skarpa hugg, jag självtolkade det som att nån nerv kom i kläm, fick så ont att jag inte kunde stå

• KingstonNova
    zimna90 skrev 2015-03-27 10:05:09 följande:

Är inte det inflamerat i området kring bäckenet vid foglossning? .jag hade ngt liknande men fick som skarpa hugg, jag självtolkade det som att nån nerv kom i kläm, fick så ont att jag inte kunde stå

Oj det har jag ingen aning om, tror inte det, det är väl bara att bäckenet luckras upp, så inflammerat vet jag inte riktigt. Huggen är jag välbekant med haha, känns som att få en kniv uppkörd mellan benen emellanåt, ibland när hon rör sig hoppar jag till av smärta "där nere". Men deg här är något annat, detta är snarare en konstant "träningsvärk". Får fråga bm på onsdag, men tänkte om nån visste vad denna "träningsvärk" kunde vara :)
  • Batmamba

Bäckenbottenmuskulaturen blir ju väldigt belastad under en graviditet. Kan det vara det? Knipövar du?

Var förresten väldigt rädda om era bäckenfogar! Det är inte säkert att det går över efter förlossningen (men för de flesta gör det det!) och har man då inte varit försiktig och undvikit sånt som gör ont under graviditeten så kan det ta många tråkiga år innan man blir bra igen. Sköt om er!

Så vitt jag har förstått beror smärtan vid foglossning på att bindväven i fogen blivit inflammerad. Är dock inte 100% säker. All bäckensmärta är inte heller foglossning, även om bm och läkare inte sällan påstår det.

• KingstonNova
    Batmamba skrev 2015-03-27 10:48:39 följande:

Bäckenbottenmuskulaturen blir ju väldigt belastad under en graviditet. Kan det vara det? Knipövar du?

Var förresten väldigt rädda om era bäckenfogar! Det är inte säkert att det går över efter förlossningen (men för de flesta gör det det!) och har man då inte varit försiktig och undvikit sånt som gör ont under graviditeten så kan det ta många tråkiga år innan man blir bra igen. Sköt om er!

Så vitt jag har förstått beror smärtan vid foglossning på att bindväven i fogen blivit inflammerad. Är dock inte 100% säker. All bäckensmärta är inte heller foglossning, även om bm och läkare inte sällan påstår det.

Tycker jag knipövat rätt friskt sen första barnet kom för 3 år sedan, men kanske inte tillräckligt då haha.

Så kan det säkert vara, när jag vart sjukskriven för foglossning i v 22 så lät det på läkaren som att det helt enkelt handlade om att bäckenet inte "satt fast" och det kunde kännas mer och det kunde kännas mindre, sen kanske en yttligare faktor är att bindväven blivit inflammerad och det är just det som gör ont, men den informationen fick jag aldrig, men varje dag lär man sig något nytt! :) tycker mig dock känna mig bekant med allt vad foglossningssmärtor heter nu och det här är som sagt var något helt annat (kanske bara en för mig okänd karaktär av foglossningssmärta). Det känns som att jag är helt "slut" i underlivet, som man känner sig i kroppen vid influensan typ. Eller när man levt rövare på en Herrcykel och fått stången mellan benen. Gör så ont att jag faktiskt tagit mig en alvedon och gråtit en skvätt. Är ju inte orolig eller så (tänker på eventuella "ring förlossningen å rådfråga" svar) undrar mest vad det kan vara, känns som att jag fött barn där nere
  • LovyDovy

Jag har exakt samma känsla, speciellt på natten. Om jag ändrar sovställning eller så...

Jag antar att det har med foglossningen att göra, då jag varken hade foglossning eller den känslan med första barnet!

Först trodde jag att det var huvudet som låg så långt ner, men bebisen är inte fixerad än.. Är i v. 32 nu!

Svar på tråden Träningsvärk i underlivet