• Morsprins

Hjälp!! Vill inte äta..

Hej, jag har en sån på strax över 1,5 år.

Han har varit/är duktig på att äta till nu.

Han var väldigt liten när han kom till världen (2,7kg) så han har alltid legat på sin egen kurva men gått upp bra. Nu de senaste 5 månaderna så har han hellre velat leka med maten. Smörgåsar, rån och sånt gott går alltid ner (han tjatar hela tiden om det) men när han väl får mat så duger det inte.

Har ni några förslag på vad man kan göra?

Han är i övrigt en väldigt aktiv kille och äter någorlunda bra på dagis, men han väger knappt nånting...

Hoppas på förslag :)

• Svar på tråden Hjälp!! Vill inte äta..
  • Min underbara hjärtan

Det är säkert ingen fara gör inte maten till någon stor grej... Inte är han så farligt liten som nyfödd min bäbis var vid födseln 1,8 kg som nyfödd... Nu lika som din tycker min grabb blivit stor :)

• Morsprins
    Min underbara hjärtan skrev 2015-03-26 19:56:12 följande:

Det är säkert ingen fara gör inte maten till någon stor grej... Inte är han så farligt liten som nyfödd min bäbis var vid födseln 1,8 kg som nyfödd... Nu lika som din tycker min grabb blivit stor :)

Oj, ja känns lite frustrerande när det inte duger. Det kändes som bvc-sköterskan vart lite fundersam varför han väger lite och inte gått upp riktigt. Men det kommer väl, hoppas jag.
  • hurskadetgå

Hej! Hur går det? Har samma problem men dottern är 2 år om en månad. Vi har haft besväret i över ett halvår nu och nu dessutom 2-års trots på det.

Svar på tråden Hjälp!! Vill inte äta..