Efter 3 missfall ?
Nu har vi haft vårt 3:dje missfall på 2 år.
Så nu ska vi få en tid om en månad för samtal om vad som ska hända härnäst.
Vad tar man för prover? och har ni några tips på något man bör ta upp?
Nu har vi haft vårt 3:dje missfall på 2 år.
Så nu ska vi få en tid om en månad för samtal om vad som ska hända härnäst.
Vad tar man för prover? och har ni några tips på något man bör ta upp?
vet inte vad jag ska säga, men vill önska lycka till med nästa försök. kram
Tack. kram
ja vi fick oxå komma på utredning efter 3 missfall. kommer ihåg att vi tog en massa blodprover och dom kollade livmodern. på gubben fick han lämna spermaprov. och dom hittade felet tillslut men när vi skulle dit och få reda på alla prover hade dom fått allt utom kromosomtestet och då sa den kvinnliga läkaren att det kommer nog inte visa nått för det är så ovanligt att det är det som är felet. så när vi kom sa hon att dom hittar inga fel på oss vi blev ju jätte ledsna för jag vet att jag kände det på mig att det är nått som är galet första gången jag var gravid kände jag mig gravid dom andra tre ingenting. samma dag som vi varit på sahlgrenska hade vi varit hemma en stund vi skulle iväg då ringde samma kvinnliga läkare gubben svarade såg på honom att han blev helt paff. Hon bad oss komma ner igen dom hade fått svaret från kromosomtestet. Svaret blev att det var ett kromosomfel på mannen. Så det kändes skönt att dom hittade ett fel iallafall precis som man kännt på sig.
kram och lycka till
Ja verkligen, annars kan man ju nog inte göra så mycket annat än bara försöka igen och igen osv..
Men hoppas vi har något enkelt så att man bara behöver ta några tabletter och så ska allt bli bra.. *önsketänkande*
Vad kommer ni att få för behandling för detta nu då?
Hur vanligt är det att de hittar "lätta" fel? Vet att vid de felsta utredningar hittar man inga fel alls, men vad kan de "lätta" felen vara?