• Apjs

Hjälp med det praktiska inför äggdonation till ensamstående

Hej!

Jag har beslutat mig för att bli äggdonator åt min ensamstående äldre syster som efter ett antal misslyckade IVF-försök i Danmark nu skall prova med ägg och spermiedonation på en klinik i Lettland.

Jag behöver hjälp med det praktiska här i Göteborg där jag bor. 
    Alltså med provtagningarna samt med de ultraljud som behövs för att kolla när äggen är redo att plockas. Men det är verkligen inte lätt. Verkar som ingen vill hjälpa dessa kvinnor typ. 

Jag har ingen "egen" gynekolog som kan hjälpa mig..trots att jag har två barn. Alla mina kontakter med gyn har gått via mödravården.

Vet ni någon som tar sig an denna typen av ultraljud och undersökningar?

Väldigt tacksam för råd och tips
  • Svar på tråden Hjälp med det praktiska inför äggdonation till ensamstående
  • DefinitivtRedo

Hejsan,
    Jag heter Anna, är 42 år och singel. Jag är i samma situation som din syster och min kusin vill jättegärna donera ägg till mig. Jag är så tacksam och är överväldigad att det finns såna personer som min kusin och dig. Jag hoppas att du och din syster har lyckats!?

Jag har gjort 3 IVF försök i Danmark som misslyckats och min kusin sa ja till att hjälpa mig och donera ägg. Då jag är singel så behöver jag dubbeldonater som din syster. Vilken klinik var ni på och hur gick ni till väga? Kan ni rekommendera dem? Har ni fått info efter detta inlägget om fler kliniker som personer rekommenderar?

Du får beskiva så ingående som du bara vill och orkar om hur allt gick till. 

Är tacksam för all information jag kan få.

Tack på förhand och ha en fin vecka.
    Hälsn Anna

Svar på tråden Hjälp med det praktiska inför äggdonation till ensamstående