• Mo0nlightDancer

Hjälp. Kan jag ha skadat bebis

Hej!

Ute och handlade till min 1,5 åring idag.

Gravid även i vecka 37. Strax 38

Satt på huk och provade skor på dottern.

När jag skulle upp så tog det emot. Jag kom verkligen inte upp. Aldrig hänt innan. Så jag fick verkligen kämpa mig upp och hålla in magen typ. Vet inte riktigt hur jag ska förklara.

Kan detta ha skadat bebisen då det kändes väldigt konstig, som om magen vred sig på mig.

Och efter det till nu fortfarande så har jag värk.

Förvärk/sammandragning/nått, hela tiden.

Jätte orolig.

Måste säga att jag även har foglossning. Och efter promenaderna och shoppandet nu även väldigt ont i höften, rumpan, ryggslutet.

Eller kan jag helt enkelt ha satt igång det?

• Svar på tråden Hjälp. Kan jag ha skadat bebis
  • Mo0nlightDancer
    Dasha skrev 2015-03-25 23:51:02 följande:

bebisen kanske byte ställning just då?

Mhm okej.

Men kan man skada bebisar på detta sätt. Eller är de så pass skyddade i magen. De kan väl inte bryta ben å sånt där inne eller? Så orolig nu.
  • Dasha

jag är inte läkare, men tror att de är skyddade. jag har sett gravidgymnastik där kvinnor fick ligga på sina 9-månaders gravidmagar och göra häftiga rörelser, och det var officielt och med professionell ledning

• Mo0nlightDancer

Jaha okej. Lite lugnare nu iaf tusen tack för snabba svaret :)

Lite underligt att jag har värkar bara fortfarande.

• Emmeliina

Kanske sträckt någon muskel eller nåt. Eftersom du känner det hela tiden.

• Mo0nlightDancer
    Emmeliina skrev 2015-03-26 00:13:51 följande:

Kanske sträckt någon muskel eller nåt. Eftersom du känner det hela tiden.

Känner värkar ca var 10 min iaf.

Känns verkligen när jag går eller anstränger mig. Snigelfart då.
  • Pastella

Det är nog ofarligt, men det är ju jobbigt när man är höggravid och inte vet vad som precis klämdes i magen, är det ena njuren eller barnets fot;) att du har återkommande värkar ör inte konstigt, det är ju dags snart! Lycka till! ????

• Mo0nlightDancer
    Pastella skrev 2015-03-26 00:32:37 följande:

Det är nog ofarligt, men det är ju jobbigt när man är höggravid och inte vet vad som precis klämdes i magen, är det ena njuren eller barnets fot;) att du har återkommande värkar ör inte konstigt, det är ju dags snart! Lycka till! ????

Haha ja precis :) Tack så hemskt mycket!! :)
  • viseversa

Bebisen är väldigt skydd där inne. Så NEJ du har antagligen inte skadat bebisen. Men du kan ju sträckt något och det är därför det gör ont?

• Mo0nlightDancer
    viseversa skrev 2015-03-26 05:55:29 följande:

Bebisen är väldigt skydd där inne. Så NEJ du har antagligen inte skadat bebisen. Men du kan ju sträckt något och det är därför det gör ont?

Skönt att höra tack. Smärtan fortsatte hela kvällen, natten och var fortfarande kvar på morgon för att sen försvinna helt framåt lunch idag.

Så nu det helt borta. Skönt. Blev riktigt rädd igår.
  • Irina Jonsson

tycker att dina smärtor blir värre om du ska fortsätta vara i orolig i onöjdan. jag är gravid i v33+0 med andra barnet o har såna känslor ganska ofta. vet ej vad det kan bero på faktiskt, med första barn aldrig haft sånt. bara med denna :/

• Mo0nlightDancer
    Irina Jonsson skrev 2015-03-27 04:05:43 följande:

tycker att dina smärtor blir värre om du ska fortsätta vara i orolig i onöjdan. jag är gravid i v33+0 med andra barnet o har såna känslor ganska ofta. vet ej vad det kan bero på faktiskt, med första barn aldrig haft sånt. bara med denna :/

Jag har själv varit mer orolig nu med andra barnet känns det som. Men jag har ju en annan livssituation nu iof. Så det förklarar ju lite iaf.
Svar på tråden Hjälp. Kan jag ha skadat bebis