Hur hantera kissnödigheten?!
Hej!
Jag är nu gravid i v.34 (33+1) och börjar bli riktigt trött på sömnlösa nätter. Självklart förstår jag att jag inte kommer få sova så mycket sen när bebisen är ute men då ser man ju iallafall vad det är man kämpar för och man gör ju allt för sitt barn.
Nu har jag problem med att somna då det inte finns någon ställning som känns bra, har ont i hela ryggen och kan ligga och vrida och vända mig i flera timmar innan jag somnar för att jag är så trött...IBLAND kan jag hitta en ställning som är superskön, men då kommer det stora problemet: när jag är påväg att somna så blir jag alltid akut kissnödig..det går max en halvtimme innan jag måste gå upp igen för att kissa. Med andra ord så sover jag ca 3 timmar per natt för att jag tillslut ger upp, är helt slut under dagarna och blir lätt grinig på min stackars sambo som försöker göra allt för att göra mig glad, haha usch....
Finns det någon där ute som inte vill slänga en onödig eller elak kommentar? Någon som har ett tips på vad man kanske kan göra för att försöka få bort denna kissnödighet? Eller är det bara att leva med detta nu dom sista veckorna? Har testat lergigan som jag fick för illamående då det också är lugnande, tänkte att jag kanske sover bättre och hårdare om jag tog en tablett innan jag gick och la mig men icke sa nicke, helt lönlöst....
Tacksam för svar, helt inga otrevliga svar då jag skriver detta för att jag tror att det kanske finns ett litet hopp om att det kanske går att göra något!
//en trött tjej