undrar hur man ska göra?
Hej jag är en mamma till 1 dotter på18 år. Jag har varit ensam med henne och en dotter till, sen de var små. Då ska man prata om verkligen ensam föräler. Pappa har inte funnits till hands. Inga barnvakter, fått klara mig ensam verkligen. Blev sjuk då var det inte lätt. Jobbat som vårdbiträde så inte den nästanlönen jobbade 75%. När den yngsta dottern kom i tonåren kom hon tyverr med i fel krets,mistänkte diagnos adhd. Fick ingen utrednig. Som många gör så började hon självmedecinera efter som hon inget hjälp fick. Hon var agresiv mot mig, väldigt agresiv. Slog sönder vår lägenhet, tog mängder av mina fina kvalitets klädder och min smyckets ssmling arvegods,presenter minnen för livet. Guld för 60 tusen tog hon och sålde för småsummor. Hon hon hamnade på ett hjälpcenter för ungdommar som hamnat snett. Kunde ju inte ha,henne hemma då hon slog sönde hemmet pluss att hon gick på mig, både handgriplingen och med föremål. Nu är hon myndig och får hjälp av socialen. Det jag nu vill fråga är? Jag har haft en försäkring barnförsäkring som sitter på mitt konto 90 tusen. Nu är hon ju myndig och har rätt till sina pengar.jag vill inte ström gör av med dem för att köpa cigaretter kläder vill ju spar dem till något hon verkligen behöver. Nu är jag sjukskriven utmattningsyndrom. Livet har kommit i fått mig. Inte den bästa ekonomi nu När man är sjukskriven med en låg lön. Hägg så r inga onödiga utgifter som bil mm.. .fått kämpa nu i många år med att få iordning på min sönder slagna lägenhet i pö om pö tack vare dåligt med pengar.. Nu har jag ju hennes pengar 90 tusen för att hon blev utred nu för adhd. Hon stal ju mitt guld 60 tusen. Tycker att hon borde ge tillbaka mig mina 60 tusen. Kan jag kräva att få dem???