• Filosofian

Hur gjorde ni vars barn vaknade flera ggr per natt och ville ha nappen

Hej hallå! Vi har en son på 9,5 månader som egentligen sov väldigt bra fram till 6 månaders ålder. Därefter har han börjat att vakna flera gånger per natt, framförallt efter kl halv fem, men somnar om så fort han får nappen.han är inte direkt ledsen utan gnyr mest till. Ibland kan vi behöva putta tillbaka nappen uppemot tio gånger per natt. Tror inte det är relaterat till separationsfasen för han är väldigt självständig och orädd av sig! Tips någon?

• Svar på tråden Hur gjorde ni vars barn vaknade flera ggr per natt och ville ha nappen
  • lövet2

Vi lade 10 nappar i sängen varje kväll. Sedan svor vi dyrt och heligt på att nästa barn inte skulle ha napp.

Antal foruminlägg: 63000
  • Drottningen70

Stoppade tillbaka nappen tio ggr per natt om det krävdes. Det är en kort period, innan de lär sig hitta nappen själv. Ös ned tio nappar i sängen så ökar chansen.

Förövrigt finner jag beskrivningen av en niomånaders som "självständig" som oroväckande. Hoppas ni har fel.

• Annelie 76
    Drottningen70 skrev 2015-03-23 21:05:56 följande:

Stoppade tillbaka nappen tio ggr per natt om det krävdes. Det är en kort period, innan de lär sig hitta nappen själv. Ös ned tio nappar i sängen så ökar chansen.

Förövrigt finner jag beskrivningen av en niomånaders som "självständig" som oroväckande. Hoppas ni har fel.

Hmm, jag har en pojk på 3,5 som fortfarande inte hittar sin napp så den perioden kan bli lång.

TS, sluta med napp så snart som möjligt är mitt råd inför framtiden :)
  • Filosofian

Ja, nu menar jag ju liksom inte självständig i den bemärkelsen att vi lämnar pizzapengar på hallbordet och att han gladeligen klarar sig själv. Jag menar självständig i den bemärkelsen att han är bekväm med att jag är i andra rum och fixar och donar medan han sitter och leker. Och självständig i den bemärkelsen att han kan somna gott i sin egen säng om kvällarna. Han har nämligen, liksom många andra bebisar, haft perioder när han har vart mer beroende av min absoluta närhet. Vad är det du insinuerar egentligen?

• Filosofian
    lövet2 skrev 2015-03-23 21:00:05 följande:

Vi lade 10 nappar i sängen varje kväll. Sedan svor vi dyrt och heligt på att nästa barn inte skulle ha napp.

Haha! Höll ni ert löfte?
  • lövet2
    Filosofian skrev 2015-03-23 21:25:05 följande:
    Haha! Höll ni ert löfte?
    Japp! Sååå skönt att slippa kuta omkring i sovrummet på nätterna för att leta nappar!
    Antal foruminlägg: 63000
  • isolande

Vi tog bort nappen. Den ena började då suga på tummen och den andra sög på snuttefilten istället.

• Dixie
    isolande skrev 2015-03-24 10:09:19 följande:

Vi tog bort nappen. Den ena började då suga på tummen och den andra sög på snuttefilten istället.

det känns ju inte heller helt optimalt - vi valde napp till våra barn för att de inte skulle suga på tummen! nappen kan ju vi som förälder styra över, tummen blir ju svårt att ta bort i 3 årsåldern
  • isolande
    Dixie skrev 2015-03-24 13:25:22 följande:
    det känns ju inte heller helt optimalt - vi valde napp till våra barn för att de inte skulle suga på tummen! nappen kan ju vi som förälder styra över, tummen blir ju svårt att ta bort i 3 årsåldern smile5.gif
    Japp, vet det ( hon är snart 4....). Men jävlarns vad bra vi fått sova efter det ????
Svar på tråden Hur gjorde ni vars barn vaknade flera ggr per natt och ville ha nappen