• Anonym (Pizza)

Otroligt törstig efter pizza - Varför?!

Vad exakt finns det egentligen i pizzan som man blir vansinnigt törstig efteråt?

En ytterligare fråga är pizzan rätt val om man vill bygga muskler? Jag har hört till och från. . .

Självklart beror det på vad man väljer att ha i pizzan. Och jag väljer något som har mycket kött i.

Men jag undrar, ja. Är det bra val egentligen att välja att äta pizza då och då, för man tror att det är bra om man vill bygga muskler.

Ja, jag tränar . .

• Svar på tråden Otroligt törstig efter pizza - Varför?!
  • Anonym (Wildrat)

Det är mycket salt i pizzan, i brödet, osten och ofta i pålägget. Salt gör att du blir törstig.

Pizza bygger bara fettlager, inte muskler, eftersom det är så mycket kolhydrater.

• Anonym (Pizza)
    Anonym (Wildrat) skrev 2015-03-21 17:40:48 följande:

Det är mycket salt i pizzan, i brödet, osten och ofta i pålägget. Salt gör att du blir törstig.

Pizza bygger bara fettlager, inte muskler, eftersom det är så mycket kolhydrater.

Ingen mer pizza med andra ord. . 

Äter sällan skräpmat, men ibland är det trevligt att äta i en pizzeria med kamrater. Speciellt en specifik pizzeria här i stan som jag och en kurskamrat brukar gå till då & då.

De är generösa med sallader, och det är trevligt att äta där rent allmänt.

Men nåväl, jag får helt enkelt sluta med det. TOTALT!

Brukar ibland tänka: ''Jajamän! Nu får musklerna en massa portioner och massa annat av denna pizza!''.

Men nu får det blir slut med det!

TACK FÖR DITT SVAR!

Så mycket salt kan ju omöjligt vara bra för kroppen, borde egentligen vara förbjudet tycker jag.....
  • Anonym (colis)

Vad dricker du till? Cola t ex blir man ju jättetörstig efteråt om man dricker.

Svar på tråden Otroligt törstig efter pizza - Varför?!