Vi är oense om nattningsrutinen
Jag och min man är oense om våra barns nattningar/läggningsrutiner. barnen är snart sex och tio. Vi brukar dela upp det och turas om att natta barnen. När det gäller denna stora så handlar det snarare om att ge henne lite tid till att prata. Båda barnen delar rum tills vi flyttar om sex mån. jag tycker att vi gott kan låta den lilla försöka somna själv efter godnattsaga. Det tycker inte min man som inte tycker det är något problem. Det tar ca 20-25 min tills hon somnat. När jag föreslagit detta till min man så säger han "är du rädd för en nära relation till dina barn"?! Jag har ju sagt att kvällsrutinerna tar alldeles för lång tid vilket innebär att vi får en timme bara totalt som ska räcka till tid tillsammans, ensamtid och tid för att prata om barnen. Barnen somnar mellan 21 och 21:30, och sover till 7.Vi har tidigare försökt att få den lilla att somna själv men gett upp efter att hon skrikit sig blå i 30 min (oftast min man som inte orkar). Vi har nu som mål att de ska komma lite tidigare i säng iaf. Hur skulle ni andra reagerat?