• Annoonnyymm

Känner någon igen sig?

Jag känner mig vilsen, arg, hopplös, rastlös, meningslös, ledsen, nere. Jag orkar inte alltid vara stark, jag orkar inte alltid vara positiv. Jag känner mig bitter. Jag stör mig på människor. Jag kan inte slappna av. Jag kan inte vara mig själv. Jag är trött. Jag känner mig nästan alltid ensam. Jag orkar inte hålla upp fasaden. Jag orkar inte låtsas att allt är bra. Jag orkar inte oroa mig för vad andra tycker heeeeeela tiden. Jag vet att jag är en bra människa och värdefull, men det hjälper inte. Jag vet att jag ser bra ut men det hjälper inte. Inget är tillräckligt, ingen uppskattning, ingen bekräftelse. Alltid ångest. Allt är svårt, aldrig helt trygg. Jag känner mig svag och känslig. Jag känner mig vilsen..

• Svar på tråden Känner någon igen sig?
  • Anonym (.)

Alla människor känner sig vilsna emellanåt. Det hör till livet.. Vi kan inte alltid känna oss tillfreds och lyckliga. "Livet är ingen dans på rosor" som det så fint heter. Men visst är det jobbigt att känna sig nere.

Om du känner att du behöver någon att prata med så vänd dig till vårdcentralen och be om en kurator.

Svar på tråden Känner någon igen sig?