• ebbramzes

Små sår

En utav mina katter har fått små sår lite överallt på sin kropp, men mest runt huvudet. För några veckor sedan såg jag ett under hakan, men eftersom hon o min andra katt gärna brottas så tänkte jag bara att dom har varit lite våldsamma, men allt mer efter dagarna gick så kom det fler och fler i olika storlekar, och nu idag har hon fått ett sår på huvudet i storlek som en femtiöring som inte alls ser trevligt ut - skabb, löss som gjort att hon har kliat sönder sig själv, eller finns det någon "sjukdom" som gör att katter blir irriterade i huden, jag är inte så katt van..

• Svar på tråden Små sår
  • Osynlig

Du måste ju ta katten till veterinären! Det kan vara allergier, bakterieorsakade hudinfektioner eller ohyra. Jättesvårt att svara på. Hur som helst är det lättare att stämma i bäcken än i ån, vissa infektioner sprider sig bara mer och mer ju längre de får gå obehandlade och blir ett helvete att få bukt med till slut. 

• Lotten 66

Skulle kunna vara allergi. Min katt är allergiskt och fick också sår tidigare innan hon började med medicin. Händer att hon får fortfarande men inte lika mycket och ofta. Ta henne till veterinären.

Svar på tråden Små sår