• Anonym (Längtan!!)

Barnlöshet?!

Hej, jag och min sambo har försökt att skaffa ett gemensamt barn nu i över ett år. Jag har en dotter sedan innan som är sju år och efter jag fick henne så hade jag hormonspiral i ett halvår efter det har jag inte haft något skydd och har haft oskyddat samlag. Så på cirka sju år har jag inte blivit gravid. Sen över till min sambo så är det så att han har två barn sedan innan men båda dom är provrörs barn. (Problemet låg hos hans ex) nu över till min fråga så undrar jag om hur jag ska gå till väga för att få reda på varför jag inte blir gravid och om man kan få någon hjälp fast vi båda har barn på vars ett håll. Har hört att man inte kan få det. Ska jag kontakta min gynekolog?

• Svar på tråden Barnlöshet?!
  • Aleksandra Barnmorska

Hej. Då ni har försökt i över ett år och inte har några gemensamma barn kan ni få det utredning och hjälp finanserat av landstinget. Jag tycker att ni ska ringa kvinnoklinken på närmsta sjukhus och få en tid för infertilitetsutredning. Lycka till

• Ung mamma7

Tack så jätte mycket för svaret. Har varit orolig för att man inte skulle få någon hjälp.

Svar på tråden Barnlöshet?!