• känsligo1

Försvarar pojkvännens beteende

Har en nyligen fylld tonårsdotter som har en pojkvän som har varit jätte snäll o mysig vilket motsatsen har bevisats! Han är snäll men många gånger bestämmande, elak, dragit i henne och nu otrevlig och uppkäftig mot mig som är mamma till tjejen! Det visar sig att han tjatar om att ta livet av sig! Har nu även sett detta själv med mina ögon och jag var inte ensam om att se detta! Har sagt att han inte är välkommen hit mer! Hon ville ha hjälp av mig innan men nu när de är tillsammans o han har sagt förlåt o lurat i henne att han ska ändra sig så är det inte lika lätt att lura mig! Men nu har hon blivit överjävlig mot mig fast jag inte har gjort något fel förutom att han inte är välkommen hit mer! Är så jävla ledsen o besviken att jag inte vet vad jag ska göra! Han är ju inte riktigt frisk! Hur ska man få henne o ändra sig o att få henne att göra slut där o inte lägga skulden på mig! Hon sticker ut utan att säga var hon är! Hon vill inte bo hos mig mer! Vill bo med pappan istället!

• Svar på tråden Försvarar pojkvännens beteende
  • Anonym (Mamma)

Jag tror att du måste få henne att inse att han kanske behöver hjälp?

Med erfarenhet av folk som tagit självmord, så brukar en av "varningsklockorna" till att de inte mår bra vara aggressivitet emellanåt. Om han nu också hotar med det, så är det bara ringa psyk. Om han sedan inte går med på hjälp så är det ju för uppmärksamhet. 

Man kan inte tvinga sitt barn att göra slut med någon. Du får försöka få henne att inse att han inte är bra för henne själv tror jag.  

Eller kanske också hon är bra för honom? om han nu mår dåligt. Då kan de ju tillsammans med hjälp göra att han mår bättre och då kanske han bli den där snälla och mysiga igen? 

Svar på tråden Försvarar pojkvännens beteende