• Hellow

Sover galet mycket

10 månaders bebis sover hela nätter + en förmiddagsvila på 1,5- 2h och en eftermiddagsvila på 2-2,5h, hur sover era? Ibland får jag tom väcka henne.

Nu är hon förkyld och snorig så sover 2,5h vilor! Är det verkligen normalt? Sover de hur mkt som helst när de är förkylda? Äter och leker annars som vanligt, inge gnällig.

• Svar på tråden Sover galet mycket
  • Sofaaj

Sådär sover ungefär min 9,5 månaders oxå.:) frågade BVC om de kan sova för mycket.. Men är de bara pigga och glada när de väl är vakna så är det inget att bekymra sig om.. O de är ju verkligen aktiva när de e vakna.. Krypa, stå, leka.. O alla intryck de tar in:)

• Hellow

Har din bebis alltid sovit så mycket? Min tjej har sovit 1-1,5h/vila, två ggr om dagen. Nu sista veckan har hon sovit mkt mer, 2-2,5h som sagt ibland men ibland 1,5h. Ibland får jag väcka henne för att hon inte vill vakna själv, sover hela nätterna, gäspar mellan varven när hon är vaken om än aktiv och äter bra, somnar på en sekund när jag lägger henne för vila.

Detta har varit i en vecka, sedan igår kom en liten släng av förkylning men ska man vara så trött en vecka innan känns konstigt.

Hur ser en dags sömn ut för er normalt? :)

• tundra

Min andra son sov i den åldern 4-5 h först i två omgångar, sedan efter 1 års ålder och fram till 2 år så sov han oftast ett 4 timmars pass mitt på dagen.

Han har alltid sovit 12 h på natten.

Nöjd och glad kille på snart 3 år nu.

Svar på tråden Sover galet mycket