• Autumnleaf76

Katt som kräks

Har en innekatt, kastrerad hona, som blir 9 år i sommar. Från att ytterst sällan kräkts har hon nu börjat göra detta dagligen.

Vi har inte ändrat nått i hennes kost utan den är densamma.

Hon äter som vanligt, kissar och bajsar som vanligt. Lite slöare möjligen, men inte nämnvärt, men hon kräks som sagt varje dag. Ibland kommer det upp en hårboll, ibland är det bara vätska.

Har 4 mil till veterinären och hon blir Tokstressad av att åka bil, så kollar på nätet först efter råd och tips. Känns ju inte akut då hon äter/dricker/kissar/bajsar som vanligt.

• Svar på tråden Katt som kräks
  • Meus Veritas

Många vetrinärer har gratis telefonrådgivning så mitt tips är att ringa och fråga dom. Då får du garanterat bättre o säkrare svar

• annaba

Återkommande kräkningar kan vara tecken på njursvikt,alternativt problem i magsäcken/tarmarna. Om det hållit i sig mer än några dagar, hon är slöare än normalt och kommer varje dag bör hon nog kollas upp hos veterinär för att utesluta allvarlig sjukdom.

• Autumnleaf76

Ringer jag veterinären lär de säga att vi ska komma in, och detta drar jag mig för Hade hon känts mer sjuk, ja, men hon är som vanligt förutom kräkningarna.

Men det är kanske det som behövs

Svar på tråden Katt som kräks