• Erfdgt

Hjälp önskas, prissättning barnvagn.

Hjälp önskas! :)

Jag har en beige Crescent Classic från 2013, köpte den i slutet av året. Började använda den under våren 2014, så den är använd ca 1år nu, men inte speciellt mycket. Den är i väldigt bra skick. Liggdel, regnskydd och myggnät finns ju till.

Det är ju ingen dyrgrip från början, så min fråga är alltså ungefär vad som skulle vara rimligt att ta för vagnen om jag skulle sälja den?

Jag har verkligen noll koll på sånt här :P

• Svar på tråden Hjälp önskas, prissättning barnvagn.
  • Yonndax

Svårt att säga men kolla på blocket och liknande sajter vad en vagn av liknande modell kostar.

• Griseknoen35

Just cresent brukar ha dåligt andra handsvärdet tyvärr. Gå med i gruppen barnvagnar på Facebook så kan du lägga ut den där så kan du få på ett ungefär vad du kan sälja den för på blocket.

• Minza83

Max halva nypriset, kolla på blocket vad modellen går för som begagnad?

• nozpa

Ja absolut max halva nypriset. Märkt att svarta vagnar säljer bäst, så kanske liiite avdrag för färgen om du vill sälja snabbt.

• Erfdgt

Tack för alla svar :)

Jag har kikat på Blocket, men tycker det är svårt ändå. Har frågat i gruppen på FB också, men fick bara ett svar. 

Vi får väl se, jag avvaktar kanske med att sälja lite. Behöver få den såld för så pass mkt att det räcker till att köpa en mindre vagn istället :P

• nozpa
    Erfdgt skrev 2015-03-20 10:07:17 följande:

Tack för alla svar :)

Jag har kikat på Blocket, men tycker det är svårt ändå. Har frågat i gruppen på FB också, men fick bara ett svar. 

Vi får väl se, jag avvaktar kanske med att sälja lite. Behöver få den såld för så pass mkt att det räcker till att köpa en mindre vagn istället :P

När man kollar på pricerunner kan man köpa en ny för 4200 som billigast (fanns inte i lager för stunden) och typ 6200 som dyrast. Antar att detta är 2014 års modell dock. Men kanske 1700 för din vagn skulle vara rimligt?

Kollar man på blocket så finns din ny för 3990:- verkar även vara många vagnar som säljs efter 1 år, vilket gör att man kan gissa att vagnen är rätt kass efter att man satt barnet upp. Så tror tyvärr inte att du får så mycket för den.
Svar på tråden Hjälp önskas, prissättning barnvagn.