Äta på natten - Bra eller dåligt?
Jag har ett barn på tre månader som jag helammar. Jag försöker hjälpa viktnedgången på travet så gott det går utan att amningen störs.
När jag är uppe och ammar på nätterna så blir jag ofta lite hungrig. Eftersom jag har fått någon dille på turkiskt yoghurt är det enkelt att bara plocka en tesked och ta 3-4 teskedar ur bunken innan jag går och lägger mig igen. Den är ju så fet så den mättar så himla snabbt och bra. Jag tänker att det inte är bra för amningen om jag går och lägger mig hungrig.
Inatt var jag uppe först 02:30 och ammade och sedan 05:00. Tog lite yoghurt båda gångerna.
Det är ju väldigt harmlöst men jag undrar om det är nyttigt eller ej? Någon gång då jag struntat i att äta så har det ändå inte påverkat mjölkproduktionen negativt och det är inte så att jag måste äta, jag kan lika gärna skippa det om det är så att det är onyttigt.
Jag är inte så duktig på sånt här, antingen tänker jag mig att det är bra för förbränningen om den hålls igång eller så är det bara ett onödigt småätande.
Någon som kan sånt här?