vircar skrev 2015-03-15 17:42:29 följande:
Min pojkvän är 23 år och jag är 20 år, och har alltid velat bli en ung mamma då min egna mamma var 20 år när hon fick mig. Men skulle vilja ha barn nån gång nästa år, men då måste man ju bli gravid i år. Önskar bara människor inte såg så allvarligt på det här med barn o unga föräldrar, dock kanske man inte ska vara under 18 när man skaffar barn då man fortfarande har skola. Men de finns de som gör det bra av den situationen också :)
Det handlar inte alls om att folk " ser allvarligt på barn O unga föräldrar". Det handlar om att folk ser allvarligt på att människor skaffar barn som dom inte kan ta hand om.
Din ålder är inget problem alls. Problemet är att du inte kan ta hand om ett barn ( ta hand om enligt mig= ge tak över huvudet, mat på bordet, en ekonomisk trygghet och föräldrar som har en trygg relation och som kan ta hand om sig själv)
jag anser inte att bidrag eller att leva på föräldrarna är att kunna ge barnen trygghet. Och jag anser inte att en särborelation är en trygg relation. Att bo hemma är inte heller att kunna ta hand om sig själv som en vuxen.
Men det är bara min syn på det