• Anonym (Ledsen)

MA - och nu då?...

Är gravid i v.8. I fredags konstaterades det med ul att fostret inte lever längre.

Hur lång tid tar det innan blödningarna kommer igång? Just nu kan jag inte tänka mig något värre än att vänta på att blöda ut en graviditet... Vill att allt ska vara över nu.

• Svar på tråden MA - och nu då?...
  • Anonym (Ledsen)

Spännande... FL och inte en enda som har upplevt MA eller sitter inne med några kunskaper. Annars brukar det krylla av självutnämnda experter.

• Anonym (MA 10+6)

Beklagar! Märkligt att du inte fick några alternativ av vården. Antingen kan man ta Cytotec-kan krävas 2 omgångar,gjorde det för mig- eller skrapas eller vänta ut det tills det kommer ut självmant. Sistnämnda kan dock ta några månader så det är verkligen ingen hit! Här får man alltid göra ett VUL till för att vara bombsäker och sen samma dag görs vad man nu bestämt sig för. Jag avråddes från skrapning p.g.a riskerna och valde pillren.

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (MA 10+6) skrev 2015-03-15 19:22:35 följande:

Beklagar! Märkligt att du inte fick några alternativ av vården. Antingen kan man ta Cytotec-kan krävas 2 omgångar,gjorde det för mig- eller skrapas eller vänta ut det tills det kommer ut självmant. Sistnämnda kan dock ta några månader så det är verkligen ingen hit! Här får man alltid göra ett VUL till för att vara bombsäker och sen samma dag görs vad man nu bestämt sig för. Jag avråddes från skrapning p.g.a riskerna och valde pillren.

Tack för svar!

De vill vänta en vecka och se först. Men då låter det ju som att man helst vill ha pillrena och inte bli skrapad. Trodde att om man inte kommer igång av sig självt så var skrapning standard. Vad skönt att piller-alternativet finns! Hoppas det blir så för mig.

Nu har jag för övrigt feberkänsla, dock inte feber, och känner mig allmänt hängig och sjuk. Har för mig att jag har läst någonstans att det brukar vara ett tecken på att det är på gång. Var det så för dig?
  • Anonym (MA 10+6)

Jag hade inga symtom på att nåt hände. Pillren funkade inte första gången och inget annat hände heller förrän efter andra omgången piller. Bäst är ju egentligen om kroppen sköter det själv,framkallat missfall är inget roligt,men du får ju se under veckan vad som sker.

• Anonym (Höstas)

Hej!

Jag var med om samma sak i höstas. Var dock i v 14, magen växte och allt "var som det skulle", men efter en liten blödning så fick jag åka in och det konstaterades att fostret dött i v 6-7 typ. Hemskt....

Jag fick tabletter att ta dagen efter. Hade som rejäl mensvärk och blödde efter några timmar. Det var okey måste jag säga. "Skönt" att få bort det när det ändå inte fanns någon framtid, om jag uttrycker mig så. Senare på kvällen fick jag väldigt ont i typ 10 min och sen kom det mer blod men efter det så la det sig. En vecka senare var jag på återbesök, men då var inte alls borta ändå. Fick andra tabletter (som inte alls orakade någon smärta) och efter ytterligare en vecka var det vara liiiiite kvar och det fick vara, det skulle komma ut vid nästa mens.

Så här i efterhand tycker jag att det var väldigt bra att jag slapp skrapas, men just då ville jag bara ha bort det.

Men ring och hör med dem om du kan få en kur som skyndar på det. Vet många som har väldigt mycket emot dessa tabletter, det finns mängder av skräckhistorier att läsa på nätet, men det är en metod man använder och för mig fungerade det väldigt bra. Så du måste avgöra själv.

Skriv igen om du undrar något!

Sköt om dig och se till att du har någon att prata med. Kram!

Svar på tråden MA - och nu då?...