• Anonym (e)

Ägglossning efter missfall?

Hej!
    Fick i fredags ett missfall i veckan 5. Idag har jag slutat blöda, men undrar nu hur jag ska räkna ut när jag har ägglossning igen?

Är också väldigt rädd att det ska hända igen.. jag är 36 år och oroar mig att det beror på det. Har en son sedan tidigare som är 7 år men det är med en annan man om det kan ha betydelse.

• Svar på tråden Ägglossning efter missfall?
  • Aleksandra Barnmorska

Hej. Beklagar. Jag tycker inte att du ska oroa dig. Ökad ålder ökar risken för missfall något men inte nämnvärt vid 36. Man kan inte räkna ut när man har sin första äl efter ett missfall. Ha samlag varannan dag för att vara säker på att du har färska spermier redo. Lycka till

• Anonym (e)

Tack! Blödningen har slutat och ingen flytning på någon dag, men nu kommer det plötsligt lite ljusbrun flytning. Kan man ändå ha sex eller det är fortfarande risk för infektion?

Barnmorskan sa när jag ringde om att jag börjat blöda att jag kunde ta ett graviditetstest om 14 dagar men det finns väl ingen mening att göra det nu när jag haft som en riklig mens?

• Aleksandra Barnmorska

Konstaterade läkare missfallet med ul? Jag tror att din bm menar att du bör ta ett test 14 dagar efter för att se det var ett missfall el bara blödning under graviditet

• Anonym (e)
    Aleksandra Barnmorska skrev 2015-03-13 08:22:20 följande:

Konstaterade läkare missfallet med ul? Jag tror att din bm menar att du bör ta ett test 14 dagar efter för att se det var ett missfall el bara blödning under graviditet

Nej fick inget ultraljud för hon sa att när det är så pass tidigt i en graviditet så gör de inte det. Och om jag får mer än en sparsam blödning så är det missfall.

Menar du att man kan ha som en vanlig mens eller tom riklig och ändå vara gravid?
  • Aleksandra Barnmorska

Hej. Ja det kan man. Det är inte förrän man testat negativt på ett gtest som man kan säga att det var ett missfall. Hormonerna kan sitta i uppemot 14 dagar så därför brukar man säga att man ska vänta innan man testar.

• Anonym (e)

Oj! Det trodde jag inte. Då testar jag för säkerhets skull om en vecka. Har dock minskade graviditetssymptom, tex brösten ömmar inte längre och det ena har blivit mkt mindre igen.

Men angående min fråga om sporadiska liusbruna flytning kan man ha sex ändå?

Tusan tack för att du svarar det betyder jättemycket!

Svar på tråden Ägglossning efter missfall?