• tuntemattomana

Köpte 3 plagg på Kappahl med 30% rabatt(rabatt-trappa), nu vill jag lämna tillbaka 2 hur blir det då?

Köpte 3 plagg när kappahl hade kampanj. köp2 plagg 20% köp 3 plagg 30%.
    nu vill jag lämna tillbaka ett eller två plagg..
    vad händer med min rabatt då?
    får jag mindre pengar tillbaka än jag gav eftersom att jag då inte har rätt till 30% rabatt längre?
    nån som vet??

• Svar på tråden Köpte 3 plagg på Kappahl med 30% rabatt(rabatt-trappa), nu vill jag lämna tillbaka 2 hur blir det då?
  • Griseknoen35

Du får tillbaka pengar för ett plagg. Ett fick du ju "gratis" och det andra får du pengar för. Det plagg du behåller får du då betala fullpris för.

• Amber1975

Jag har aldrig varit med om att man ens får lämna tillbaka kläder som köpts på rea.

• Griseknoen35
    Amber1975 skrev 2015-03-11 20:36:54 följande:

Jag har aldrig varit med om att man ens får lämna tillbaka kläder som köpts på rea.

Dem hade kampanj, då brukar öppet köp gälla. Kampanj och rea är inte samma sak ;)
  • Amber1975
    Griseknoen35 skrev 2015-03-11 20:42:10 följande:
    Dem hade kampanj, då brukar öppet köp gälla. Kampanj och rea är inte samma sak ;)
    Ah sant såklart :)
  • L i n n

Du får naturligtvis rabatten "Köp 2 plagg få 20% rabatt" istället på de plagg du behåller.

Vad är det som är så konstigt?

• nataliei
    tuntemattomana skrev 2015-03-11 20:20:47 följande:

Köpte 3 plagg när kappahl hade kampanj. köp2 plagg 20% köp 3 plagg 30%.
    nu vill jag lämna tillbaka ett eller två plagg..
    vad händer med min rabatt då?
    får jag mindre pengar tillbaka än jag gav eftersom att jag då inte har rätt till 30% rabatt längre?
    nån som vet??

Du får tillbaka mindre pengar än du betalade då du behåller ett plagg.

Behåller du ett plagg får du betala fullpris för det och får tillbaka det övriga beloppet
  • project baby

Om du lämnar tillbaka plagget utan kvitto, så får du ett tillgodokvitto med fullt värde för de två plaggen. Så kan du shoppa vid senare tillfälle och ändå få rabatten.
    Kappahl är väldigt generösa med returer utan kvitto.

• Ms H
    project baby skrev 2015-03-11 21:42:14 följande:

Om du lämnar tillbaka plagget utan kvitto, så får du ett tillgodokvitto med fullt värde för de två plaggen. Så kan du shoppa vid senare tillfälle och ändå få rabatten.

Så om TS lämnar tillbaka alla tre plaggen blir tillgodosumman mer än vad TS har betalt?
  • tuntemattomana
    project baby skrev 2015-03-11 21:42:14 följande:

det är nog väldigt olika på olika butiker. där min syster handlar får man inga tillgodokort öht på kappahl..
Svar på tråden Köpte 3 plagg på Kappahl med 30% rabatt(rabatt-trappa), nu vill jag lämna tillbaka 2 hur blir det då?