• KingstonNova

Aj? :(

Frågar lite då jag inte känner igen detta alls från första graviditeten. Är i v 36 och har sedan 1-2 dagar tillbaka haft en konstant "mensvärk", inte i intervaller som värkar alltså, utan verkligen konstant och ett sånt smärtsamt jäkla tryck nedåt att jag knappt kan sitta ner för att det gör för ont (inte i muffen då, utan i tvåan av alla ställen). Ni omföderskor, är det helt enkelt såhär det är som omföderska? Ska man dras med detta i hela 4 (om inte 6) veckor till? Vill egentligen inte klaga då jag faktiskt älskar att vara gravid och är så tacksam över att få bära ett barn i min kropp som till synes verkar må alldeles utomordentligt vilket är huvudsaken, men ska det göra såhär ont i 4 veckor till tror jag jag går in i väggen

• Svar på tråden Aj? :(
  • Agentkia

Kan det vara barnet som fixerar sig? Har för mig det kändes så när min son fixerades.

• Topcom

Det är troligen bebisens huvud som ligger och trycker på ändtarmen. Ingen skön feeling, jag vet :(

• BigMami

Inte säkert att den fixerar sig heller då man är omföderska. Har du annars lämnat urinprov? Kanske kan vara uvi?

• KingstonNova

jag va på tul i v 32 och då påpekade bm att hon låg väldigt långt ner, hon kollade dock aldrig om hon va fixerad (tror inte dom gör det så tidigt på omföderskor då det är vanligt att bebisen inte fixerar sig innan fl) men visst har jag känt av "fixerings känslor" som jag kände när sonen fixerade sig, tycker dock att det känns mer som "hugg" eller elstötar, haha, emellanåt, inte såhär, nu känns det som när man bara går och väntar på att första blodet ska komma under mensen, och trycket där bak, det känns liksom som att det är ömt enda från ändtarmsöppningen upp i magen och det hugger till så fort jag sitter på rumpan. Svårt att beskriva. Uvi har jag haft, käkade nyligen en antibiotika kur men ska enligt uppföljningsproverna vara botad, så jag vet inte om det kan vara där skon klämmer. Det kanske bara är att kroppen börjar tycka det är tungt vid det här laget och "ger upp" lite haha

• emeliienicole

Hej!

Jag är nu gravid med första barnet i v.32 och känner som du, ett fruktansvärt tryck bak mot rumpan, känns nästan som att man måste gå och göra nr 2 men ändå så känns det som att det är något alldeles för stort som vill komma ut. Har även haft som mensvärk, allt detta började i v. 30 och min barnmorska säger nu att det är helt normalt (vilket verkar vara det enda alla dessa barnmorskor säger när man är gravid, trots att jag skulle vara döende så är det ju för sjutton normalt...) aja, hon säger iallafall att det känns så när barnet fixerar sig, eller ja, det kan kännas så..då trycker barnet mycket nedåt helt enkelt, det kan kännas lite obehagligt :)

Svar på tråden Aj? :(