• blomman1013

1,5 åring med bebispass?

Hej,

Vi ska åka utomlands igen med våran 1,5. Fingerar hennes pass som vi gjorde när hon var några månader?

Jag vet att de gäller i flera år. Men hon har ju förändrats en hel del sedan dess :D är det någon som vet?

• Svar på tråden 1,5 åring med bebispass?
  • Frontline

Japp det funkar.

Vi har 3 barn och alla barn gjorde vi pass till när dom var små den minsta var 3 månader och sist var det barnet 2 år och det gick hur bra som helst...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Monkii

Det gäller givetvis till det datum som står i passet.. alla barn förändras mellan 0 och 1.5

• IsDimma

Jag har svårt att tro att det inte skulle funka. Alla barn förändras ju jättemycket i den åldern och isf så skulle ju passet gälla en mycket kortare period om det vore så att man måste byta. Så tycker jag iaf

• Frontline

Ett av barnens pass tog vi när han var ca 10 månader och vi var iväg när han var 5 år så det var ju en skaplig skillnad på en 10 månaders och en 5-årig.
    Tullen i Turkiet kikade en extra gång bara och gav ett smil till barnet...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Halley

Jag frågade om detta när jag fixade pass till mitt barn när hon var 2 månader. Då sa de på polisen att det gick bra att komma in och kostnadsfritt ta ny bild och få nytt pass om barnet ändrats mycket. Tror att passet får samma giltighetstid som det du byter ut. Kanske värt att kolla upp om du oroar dig.

• Dixie
    mia maria skrev 2015-03-12 08:38:26 följande:

Passet gäller den tid som står.

fast samtidigt så ska bilden vara välliknande - vi har skaffat nya pass när barnen varit 3-4 år, då känns det som de inte är särskilt lika sin babybild.
  • Rainbow Dash

Vi flög idag med vår dotter som snart fyller fem på hennes passbild är hon fyra månader. De log lite i passkontrollerna och ena frågade är det här du? Men det var inga problem med att komma ut eller in med det i alla fall.

• evaoregon

Det är inget problem.  Vi har rest med barn som haft bebisfoton i passet tills passen gått ut.  

• mia maria
    Dixie skrev 2015-03-12 15:44:45 följande:
    fast samtidigt så ska bilden vara välliknande - vi har skaffat nya pass när barnen varit 3-4 år, då känns det som de inte är särskilt lika sin babybild.
    Har ni någonstans uppmanatas att skaffa nytt pass eller har ni gjort det ändå?
    Jag finner nämligen ingenstans att läsa på polisens hemsida att det skulle kunna vara aktuellt att förnya ett barns pass tidigare än innan passet har gått ut..?

Min yngste son fick sitt pass när han var ca sju månader, o det har fungerat finfint fram till strax innan femårsdagen. Jag har utgått ifrån att det gäller i fem år, precis som det står, men kanske har jag missat någon viktig information?
Svar på tråden 1,5 åring med bebispass?