• 5barnsmamma85

v.30

Hej.

Jag väntar mitt 6:e barn och man kan tycka att jag borde kunna detta nu, men icke!

Så här ligger det till.. Jag har haft mycket sammandragningar denna graviditet från ca v 16, dom har dock avtagit nu sista veckorna. Men då har mensvärken tilltagit ist.

I lördags så hade jag mycket ont under dagen och på em så hade jag en blödning som var lite mer åt det bruna hållet och efter det hade jag en sjuk smärta på sidan av magen ganska långt ner. Ringde då fl å dom trodde det kanske kunde vara så att moderkakan satt lite löst. Okej, inge mer med det tydligen!

Hur som.. På söndagen hade jag samma smärta igen, mycket mensvärk och fick återigen den där blödningen. Tänkte inget mer på det.. Tog det lugn resten av dagen och kvällen. Vaknade på nattennot måndag av mensvärk och illamående det höll i sig hela natten, och hela dagen igår.. Kunde inte göra mer än att ligga på soffan hela dagen igår då jag hade så pass ont och var helt orkeslös. Inatt har jag bara vaknat till av smärtan ibland men lyckats somna om. Idag har jag återigen haft den där smärtan på sidan av magen och mensvärk, men dock mindre än vad jag hade igår. Illamåendet finns dock kvar. Ska även tillägga att jag gjorde nr 2 igår flera gånger (var dock bara lös i magen 1 av dom gångern, å det är lika idag)

Ett tillägg till.. Dom vita flytningarna har också tilltagit!

Har inte haft det så här med mina andra 5 barn, så jag fattar ingenting nu. Är det på gång med förlossning eller ska jag gå runt så här dom sista 10 veckorna? :-/

Ursäkta att det blev långt och med en del äckliga detaljer.

• Svar på tråden v.30
Svar på tråden v.30