• Anonym (anonym)

hur byter man personnummer?

jag vill byta personnummer så att mitt tidigare liv inte står dokumenterat någonstans, hur gör jag??

• Svar på tråden hur byter man personnummer?
  • athanatos
    elyse skrev 2015-03-10 20:32:59 följande:

Med skyddad identitet?

Då har man inte bytt den utan bara fått en spärr i vissa register, skyddad identitet är heller inget man kan kan ha för evigt, det är ganska jobbigt att ha det också.
  • Anonym (anonym)

men det måste ju gå på något sett , kan jag som svensk låtsas att jag är utlänning och söka uppehållstillstånd i Sverige så de ger mig annat personnummer??

• Jag är bara jag
    Anonym (anonym) skrev 2015-03-10 20:35:45 följande:
    men det måste ju gå på något sett , kan jag som svensk låtsas att jag är utlänning och söka uppehållstillstånd i Sverige så de ger mig annat personnummer??
    Självklart inte! Vad menar du skulle stå dokumenterat som du inte vill kännas vid längre?  Nästan inga register varar för evigt. Kronofogden-3 eller är det 5 år? Sjukhusjournaler- sparas inte hela livet heller. Soc. är man ute ur rullorna är man väl. Polisregister däremot står man väl kvar,men hur länge vet jag inte. Man får lösa det som ens gamla liv kan ställa till det när man möter det.
  • athanatos

Nej det går inte på något sätt, möjligtvis på det sättet du beskrev men det låter väldigt svårt. Du måste då leva på en flyktingförläggning och ha en vattentät historia om var du kommer från, anledning till att få uppehållstillstånd osv.
    Inte en realistisk plan med andra ord.
  • Långbenopluto

Hahaha, nej det går inte
  • Anonym (anonym)

hur länge står man kvar i dokument?

• athanatos
    Anonym (anonym) skrev 2015-03-10 20:41:11 följande:

hur länge står man kvar i dokument?

Beror väl på vad det är.
Svar på tråden hur byter man personnummer?