• leg4

Varför utplånar vi inte IS för gott?

Islamistiska staten (IS) har redan mördat hundratals oskyldiga människor och vi i västvärlden har inte gjort ett skit för att förhindra detta.

IS består av en samling kaosblattar klädda i badlakan med knallpulverpistoler. De skulle inte ha en chans om vi i västvärlden började ingripa och ta i med hårdhandskarna. Det enda vi behöver göra är att släppa några flygplansbomber över deras träningsläger i Syrien och sedan är vi kvitt eländet. Vi kan även släppa några extrabomber över alla städer som kontrolleras av IS

Varför gör vi inte detta? Vi skulle rädda många oskyldiga människor om vi utplånade ohyran här och nu.

• Svar på tråden Varför utplånar vi inte IS för gott?
  • Anonym (Sedlmayr Karl)

Nu har dessa badlakaninlindade kaosblattar knappast dödat tusentals människor med enbart knallpulverpistoler, eller hur?

• Anonym (Dum)

Och du tror inte att fler oskyldiga dödas om man släpper bomber över städer som kontrolleras av IS? Vilket iofs USA faktiskt redan gör.

• Anonym (imorgon)

Jo, det skulle vi såklart gjort. Jag har varit lite upptagen nu med sjuka ungar och så men vi borde väl hinna klart så att vi är hemma igen till kvällsmaten? Ska vi ta med varsin kompis också så vi är på den säkra sidan tycker du TS?

• sjuttiofemman

Om det ändå vore så enkelt som Ts beskriver det...bortsett från att han vill bomba civila utan ett uns av dåligt samvete.

• leg4
    Vanillaextract skrev 2015-03-10 11:56:55 följande:

Nej det är inte så enkelt. Man bombar redan IS om du inte visste det.

Fast det verkar inte fungera eftersom IS fortsätter terrorisera. Bättre att slänga några atombomber så är det klart sedan
  • sjuttiofemman
    leg4 skrev 2015-03-10 20:29:22 följande:
    Fast det verkar inte fungera eftersom IS fortsätter terrorisera. Bättre att slänga några atombomber så är det klart sedan
    Snälla kan inte du ställa dig sida vid sida med IS i så fall?
  • leg4

Det absolut bästa vore ju om vi gjorde en repris på Hiroshima 1945 och kastade ett antal atombomber över Syrien så att IS förintas. En del civila lär ju stryka med, men det spelar nog ingen större roll egentligen. Samma metod kanske kan tillämpas på Al Qaida i Afghanistan och Boko Haram i Nigeria om det finns ekonomiska förutsättningar för detta.

• leg4
    sjuttiofemman skrev 2015-03-10 20:33:19 följande:

Snälla kan inte du ställa dig sida vid sida med IS i så fall?

Nej tack. Jag skulle aldrig ansluta mig till IS. Att mörda oskyldiga människor är ingenting jag vill göra
  • sjuttiofemman
    leg4 skrev 2015-03-10 21:33:25 följande:
    Nej tack. Jag skulle aldrig ansluta mig till IS. Att mörda oskyldiga människor är ingenting jag vill göra
    Och alla oskyldiga människor du vill bomba i tex Syrien..?
Svar på tråden Varför utplånar vi inte IS för gott?