• sextiotalist

Fritidskläder

En annan tråd om shorts på jobbet så är det många som hävdar att shorts är ett fritidsplagg.
    Om man nu frångår de arbetsplatser som har en uttalad klädkod så funderar jag, klär ni er så mycket annorlunda på fritiden än på er arbetstid.

Jag har vissa hemmaplagg, som jag trivs bra i, men till 90% kan jag ha samma plagg på arbetet som hemma. Ska jag inte arbeta i trädgården eller göra något smutsigt hemma, så finns det ingen skillnad.
    Jo, jag har några par slitna jeans som jag bara älskar, och inte kan ha på arbetet.

På sommaren är det ännu mindre skillnad, det enda som skiljer är att mina gamla avklippta jeansshorts har jag inte på arbetet, men annars så kan jag ha samma kjolar, samma shorts etc hemma som på jobbet.
    Jag har alltså inga "fritidskläder" men självklart kläder som kanske är mer lämpade för vissa ändamål.

• Svar på tråden Fritidskläder
  • Harmagedon

Fritidsklädsel uppfattar jag som klädsel för en aktiv fritid. Sport eller friluftsklädsel.

Friluftsklädsel är helt accepterat på min arbetsplats men jag använder bara den typen av klädsel på min fritid.

• Fia 28

De flesta kläder jag har hemma kan jag nog även ha i jobbet. Undantag är shorts, mjukisbyxor, toppar och crocs typ.

• Fjäril kär

hmm...  jag skulle aldrig klä mig i avklippta jeansskjorts till vardags - men däremot jobar jag i såna sommartid. 

Jag jobbar utomhus året om och anpassar klädseln efter vädret. Är det sommarhett blir det jeansshorts och linne. 

Fritidskläder är för mig sånt man sjavar runt i på typ en camping, dvs joggingdress eller när man är ute och plockar svamp i naturen då man har oömma kläder o kläder som är okej att skita ner.  Det är fritidskläder. Och det skulle jag varken ha till vardags eller jobba i . 

• IsDimma

Jag har bättre kläder hemma om jag ska vara helt ärlig. Mina jobbkläder har en tendens att täckas i fil, snor, mat, saliv och diverse annat jag helst inte vill ha på helt nya kläder, när jag köper nya kläder kan en del gammalt åka på till jobbet tex. Vita kläder är också helt hopplöst på jobbet. Jobbar med ett och tvååringar på en förskola

Svar på tråden Fritidskläder