• ana90

Snälla hjälp! varför händer det inget?

Jag och min sambo har försökt få barn i 14 månader men inget händer :( vi båda två är 25 år och vi kör med äl tester och jag har regelbunden mens. Jag har varit på gyn men allt såg jätte bra ut enligt henne, men min sambo vill verkligen inte kolla upp sina simmare utan han tycker man ska klara av att få barn naturlig väg men de känns som en evig längtan :/ han har missbrukat när han var yngre kan de ha med att göra att vi har svårt att få barn? Tar gärna imot alla tips och knep!

• Svar på tråden Snälla hjälp! varför händer det inget?
  • Jag är bara jag

Dags för en regelrätt utredning då även mannen kollas upp. Man kan absolut inte se på VUL om man är fertil eller inte så att det "såg bra ut" betyder ingenting egentligen.  Ring och boka tid!

• ana90

Okej, ja jag har hört något om de tidigare också och det är ju cannabis som han främst missbrukade då :s

Jag har varit på gyn och gjort vul vad kan jag mer boka till?

Vi beställde på internet idag ett spermatest test för mannen så får vi se.

• Lemima

Jag har tre barn sentidigare , när jag träffade min nuvarande man sen några år tillbaka, bestämde vi oss snabbt att vi ville ha barn. Jag är en person en man tittar på så är jag gravid. Men nej inte denna gång. Vi upptäckte att jag hade klamydia sen flera år tillbaka ovetandes. Detta hade dödat min ena ägg ledare och min äggstock, min andra producerad ägg men kom inte ner i leden till liv modern. Samtidigt som min man tog tester på sin sperma som var lie långsam simmare. Denna resa startades för 1 1/2 år sedan och vi har precis gjort vår första ivf behandling och hoppet finns. Kontakta mottagningen fertilitet där ni bor så ni får rätt hjälp, det kan bara bli bättre lycka till!!!

• ana90

Oj :o märkte du inte alls av att du hade klamydia? Får ringa och boka tid kanske så får vi göra uteslutningsmetoden :) hoppas verkligen de tar sig denna gången :D

• Lemima

Hej! Nej jag hade en partner mellan min ex make och min nuvarande. Jag hade aldrig haft någon löns sjukdom innan. Så när jag träffade minnuvarnade man. Så frågade han så fint om jag testat mig för allt. Ja sa jag och tänkte som hiv, men sen så åkte jag till Gyn hade mycket mellan blödningar. Där började min resa, och nu kämpar vi för att gå ett litet barn. Lycka till.

Svar på tråden Snälla hjälp! varför händer det inget?