• Eckis

Tri cotti eller Baby K'tan? Erafenheter?

Hej!

Väntar vårt andra barn i mitten på april och börjar fundera på bärsjal. Till vårt första barn hade vi en babybjörn som vi ärvt och den fick jag väldigt ont i axlarna av, köpte en Ergobaby-sele när hon var kanske 4-5 månader och den har vi varit nöjd med. Har dock inget spädbarnsinlägg till och det känns som om det blir så tjockt/varmt med det, så känns inte som om jag vill köpa till det.

Nu funderar jag då istället på en sjal de första månaderna men vill inte behöva knyta och har då hittat två alternativ. Tri cotti från babylonia eller en Baby K'tan. Någon som har några erfarenheter av dessa?

• Svar på tråden Tri cotti eller Baby K'tan? Erafenheter?
  • Tiny_angel

Har införskaffat en k'tan. Vet inte riktigt hur den funkar... Men den verkar lätt, dock ej för en mamma till en 4 dagars.. Helt slut i huvet. Inväntar mer kommentarer.

• Tiny_angel

Har införskaffat en k'tan. Vet inte riktigt hur den funkar... Men den verkar lätt, dock ej för en mamma till en 4 dagars.. Helt slut i huvet. Inväntar mer kommentarer.

• Minxy

Jag puffar också! Vill gärna höra åsikter eftersom jag väljer mellan en Tri-cotti och en Baby K'tan till tredje barnet.

Ös på med vad ni tycker om dessa "sjalar"!

• Eckis

Lite uppdatering:
    Jag köpte en baby k'tan. Dock har den inte använts så mycket eftersom den är för stor. Tycker deras storlekar är felvisande. Jag har normalt sett strl 40 och jag ska då ha en k'tan i strl M enligt deras storlekstabell. Skulle dock ha haft en S, eller kanske tom XS om jag skulle ha burit honom från nyfödd. Nu är han drygt tre månader och nu funkar M hyfsat men jag tycker ändå att huvudet hamnar lite för långt ner. Får dock stå ut för snart har han vuxit i ergobabyn vi har.

Sammanfattningsvis tycker jag att baby k'tan är skön att bära med och enkel att sätta i barnet i (lite trix första gångerna men sen går det fort). Problemet för mig var storleken. Skulle vi skaffa fler barn i framtiden kommer jag dock satsa på en riktig trikåsjal från start, för att de går att justera mer efter både mig och barnets storlek.

Svar på tråden Tri cotti eller Baby K'tan? Erafenheter?