• idaeglund

plugga inom djurvården i Sthlm??

Hej! Finns det någon som vet om man kan plugga i stockholm till något inom djursjukvården? Jag vill inte bli veterinär, men djurvårdare och hjälpa djur i nöd, vilda som tama. Finns ju bara skolor i Skara och Uppsala, men dit tänker jag inte flytta! Uppsala hade ju funkat att pendla till, men man måste först gå ett år i Skara! Grr.

Tacksam för tips!

• Svar på tråden plugga inom djurvården i Sthlm??
  • Lesopeso

Finns djurvårdar utbildningar på komvux. SLU:s djursjukskötarutbildning är för att bli djursjukskötare, de andra för att bli djurvårdare.

• idaeglund
    Lesopeso skrev 2015-03-09 13:48:13 följande:

Finns djurvårdar utbildningar på komvux. SLU:s djursjukskötarutbildning är för att bli djursjukskötare, de andra för att bli djurvårdare.

Tack. Okej, men så om man inte läser djurvårdare är man inte yrkesfärdig?
  • Lesopeso
    idaeglund skrev 2015-03-10 09:50:10 följande:

Tack. Okej, men så om man inte läser djurvårdare är man inte yrkesfärdig?

Man kan läsa antingen djurvård eller djursjukvård (alt både och). Om man läser djurvård blir man djurvårdare, och om man läser djursjukvård blir man djursjukskötare. Båda utbildningarna ger en yrkesexamen, men det är två olika yrkestitlar. Man kan jämföra det lite som att en djurvårdare räknas undersköterska och djursjukskötare räknas sjuksköterska.
  • Lesopeso

Djursjukvård går bara att läsa på SLU, medan djurvård går att läsa på Komvux.

• doge
    Lesopeso skrev 2015-03-18 16:04:17 följande:

Djursjukvård går bara att läsa på SLU, medan djurvård går att läsa på Komvux.

Om man har sk samlat betygsdokument, hur går man tillväga då? 
    "I Sverige är det olagligt att vara kriminell" - Annie Lööf
  • Lesopeso

[quote=75972783][quote-nick]doge skrev 2015-11-07 18:23:45 följande:[/quote-nick]Om man har sk samlat betygsdokument, hur går man tillväga då? [/

Ingen aning, kontakta komvux i din hemkommun och prata med dem.

• doge
    Lesopeso skrev 2015-11-08 11:15:52 följande:

[quote=75972783][quote-nick]doge skrev 2015-11-07 18:23:45 följande:[/quote-nick]Om man har sk samlat betygsdokument, hur går man tillväga då? [/

Ingen aning, kontakta komvux i din hemkommun och prata med dem.

Har gjort det en gång men de brydde sig inte så mycket. De sa att jag skulle få gå om hela gymnasiet :/ 
    "I Sverige är det olagligt att vara kriminell" - Annie Lööf
  • Lesopeso
    doge skrev 2015-11-08 13:57:27 följande:

Har gjort det en gång men de brydde sig inte så mycket. De sa att jag skulle få gå om hela gymnasiet :/ 

Hur gammal var du, och hur gammal är du nu? Det ska finnas vuxenprogram, det dinns tex på Dingle.
Svar på tråden plugga inom djurvården i Sthlm??