• JK8808

någon som testat zonterapi ?!

Jag och min sambo har försökt och få barn i snart 3 år, har provart metformin och precis gjort 1 misslyckad IVF, 4 ägg i frysen som vi tänkt försöka använda så fort vi bara kan.

Nu til frågan, någon som har erfarenhet till zonterapi?, lite alternativt men vi vill testa ALLT som kan ge hopp om någon liten förbättring. Jag har iallafall bokat in mot hos en zonterapeut nästa vecka, men vore kul o höra om någon har erfarenhet av detta? :)

• Svar på tråden någon som testat zonterapi ?!
  • JK8808

Eller kinesisk akupunktur?, för det ska jag oxå testa :)

• beckybe83

Jag har testat zonterapi. Tror jag gick 1 gång i månaden i 3 månader. Ingen nämnvärd effekt på mig. Vi har hållit på sen 2012, med 3 missfall i ryggsäcken och under utredning. Jag slutade med zonterapin eftersom jag skulle börja äta Letrozol, vilket jag nu ätit i 3 månader.

• JK8808
    beckybe83 skrev 2015-04-07 19:01:35 följande:

Jag har testat zonterapi. Tror jag gick 1 gång i månaden i 3 månader. Ingen nämnvärd effekt på mig. Vi har hållit på sen 2012, med 3 missfall i ryggsäcken och under utredning. Jag slutade med zonterapin eftersom jag skulle börja äta Letrozol, vilket jag nu ätit i 3 månader.

Okej. Tråkigt med dina missfall :(

Varför tar man letrozol? Vad ja läst är det medicin mot bröstcanser(?). Har ni gjort nån ivf?
  • beckybe83
    JK8808 skrev 2015-04-13 09:23:43 följande:

Okej. Tråkigt med dina missfall :(

Varför tar man letrozol? Vad ja läst är det medicin mot bröstcanser(?). Har ni gjort nån ivf?

Tack

Den används till bröstcancer men även för att stimulera ägglossningen. Äter 1 tablett om dagen dag 3-7 i cykeln. Vi ska testa det här innan vi börjar med IVF. De hoppas att vi kan lyckas "på egen hand", istället för att plocka ut och sätta tillbaka in.
  • JK8808
    beckybe83 skrev 2015-04-14 22:51:48 följande:
    Tack smile4.gif

Den används till bröstcancer men även för att stimulera ägglossningen. Äter 1 tablett om dagen dag 3-7 i cykeln. Vi ska testa det här innan vi börjar med IVF. De hoppas att vi kan lyckas "på egen hand", istället för att plocka ut och sätta tillbaka in.
    Många som verkar få testa så mycket olika..

Vi fick testa några månader med metformin innan vi fick gå direkt över till ivf.

Har du märkt någon skillnad av dom?
Svar på tråden någon som testat zonterapi ?!