ÅNGEST över pengar
Känner att jag behöver få ut detta. Är 21år gammal studerande. Känner mig som ett kontrollfreak som hela tiden måste ha koll på mina pengar.
Det är så att jag kommer behöva göra en bilreperation som kommer ligga runt 3000-5000kr. När jag får reda på sånthär, att jag kommer behöva lägga ut pengar på såna saker så får jag grov ångest. Tänker på det hela tiden och grubblar om kvällarna.
Det är samma sak med mycket annat, har svårt att spendera pengar, speciellt på nöjen. Vill gärna bara "ha" pengarna på mitt konto. Köper sällan saker som jag verkligen inte behöver liksom, unnar mig sällan något.
Och nu kom detta som en smäll på käften, att behöva punga ut dessa pengarna. Jag vet hur det är eftersom jag varit med om sånahär saker tidigare, har fått vara väldigt ansvarsfull i min uppväxt och kommer inte från en rik familj direkt, har fått fixa mycket själv.
Vad ska jag göra åt denna ångesten? Hur känner ni när ni behöver lägga ut ganska mycket pengar på denna typen av saker? Pengarna är inte problemet i detta fallet då jag har lite undansparat, utan det är själva ångesten och mina hjärnspöken.
Tacksam för svar.