Måste barn indoktrineras vidskepelser av kyrkfolk?
"Svenska kyrkan har en serie av interaktivt undervisnings/spel för klasser som heter Bibeläventyret. Två personer från kyrkan kommer och håller i undervisningen"
"Svenska kyrkan har en serie av interaktivt undervisnings/spel för klasser som heter Bibeläventyret. Två personer från kyrkan kommer och håller i undervisningen"
på vilket sätt blir barnen indoktrinerade för att de får undervisning?
All undervisning är en typ av indoktrinering.
Jag tycker vi ska avskaffa skolan. Låt naturen ta hand om våra barns utveckling.
All undervisning är en typ av indoktrinering.
Jag tycker vi ska avskaffa skolan. Låt naturen ta hand om våra barns utveckling.
Visserligen sant. All typ av uppfostran och undervisning (vad jag kan komma på) sker ju i strävan att vi vill ge de uppväxande släktet vissa önskade egenskaper och förmågor. Tycker det är bättre än alternativet att skita i barnens utveckling. Om vi då ändå är ärliga med det kan vi ju försöka ha en ödmjuk inställning till den makt vi äldre har över de yngre.
Så länge den nu varar. Snart är det omvänt, när man sitter där på hemmet.
(Orkar inte ta skolsystemet i försvar. Det är i ständig utveckling och kommer aldrig bli perfekt. Är dock stolt över att få vara en del av något som iaf strävar mot ständig förbättring för våra unga och för samhället.)