• Anonym (TS)

Kan det ha tagit sig?

Hej!

Skriver till er experter här. =) Jag och mannen har länge försökt få barn, som många andra. Och som många andra så har vi missfall och annat tråkigt bakom oss. NU i alla fall, så har jag känningar... Och skulle gjärna vilja veta vad ni tror. =) (eller om jag är skenis igen...=( )

Mina symptom är i alla fall:

Ömma bröstvårtor, och lite ömma bröst
    Sura uppstötningar/halsbärnna, (kräktes lite idag)
    MYCKET flytningar, som typ lotion
    spänningar i magen, typ som mensvärk, fast inte så starkt

(det jag kommer på nu)

jag har bim på onsdag, och test hittils har visat negativt. =(

Vad tror ni? Kan ni dela med er av era erfarenheter så skulle jag bli jätteglad! =)

• Svar på tråden Kan det ha tagit sig?
  • Anonym (Hoppas)

Visst kan du vara gravid men bara ett test kan säga säkert! Vi har försökt sen i somras och jag har haft olika "symptom" innan mens varje månad. Men hoppas du får plus på stickan snart . Bim-4 är ju faktiskt tidigt att testa!

• Anonym (TS)
    Anonym (Hoppas) skrev 2015-03-08 19:31:13 följande:

Visst kan du vara gravid men bara ett test kan säga säkert! Vi har försökt sen i somras och jag har haft olika "symptom" innan mens varje månad. Men hoppas du får plus på stickan snart . Bim-4 är ju faktiskt tidigt att testa!

När har du bim?=)

Ja, jag hoppas verkligen det har tagit sig... Efter dom här åren liksom=/
  • Anonym (...)

Nu låter jag negativ men jag har hört att det är väldigt lätt att inbilla sig symptom om man önskar att man är gravid. Den enda du kan göra är ju att vänta..tar väl 2-3 veckor tills det absolut syns på test(?). Kna tillägga att jag märkte inte ett dugg när jag var gravid. Var det i 2 mån innan jag fick reda på det, DÅ kom alla symptom-samma vecka. Konstigt hur kroppen fungerar

• Anonym (Hoppas)
    Anonym (TS) skrev 2015-03-08 19:34:47 följande:
    När har du bim?=)

Ja, jag hoppas verkligen det har tagit sig... Efter dom här åren liksom=/
    Jag har bim 25/2 så inväntar äl i dagarna . Vi har en son på 1,5 år också så tiden går ju fort. Han blev till väldigt fort men är svårare med tvåan. Vi har ju inte försökt särskilt länge egentligen (försök 9 nu) men besvikelsen varje månad är jobbig ändå!

Har ni barn redan eller det är första? Beklagar missfallet/en förresten!! Har som tur är inte behövt uppleva det!
  • Anonym (Hoppas)
    Anonym (...) skrev 2015-03-08 19:41:40 följande:

Nu låter jag negativ men jag har hört att det är väldigt lätt att inbilla sig symptom om man önskar att man är gravid. Den enda du kan göra är ju att vänta..tar väl 2-3 veckor tills det absolut syns på test(?). Kna tillägga att jag märkte inte ett dugg när jag var gravid. Var det i 2 mån innan jag fick reda på det, DÅ kom alla symptom-samma vecka. Konstigt hur kroppen fungerar

Dagen man beräknar få mens visar testen rätt till 99% har jag för mig, alltså ca två veckor efter ägglossning. Finns låghormonare som inte får plus förrän långt senare men de flesta som testar positivt sent har ju heller inte testat tidigare. Så att vara låghormonare är egentligen ganska ovanligt. Och visst känner man efter mer när man hoppas och längtar, ibland känner man nog efter så mycket att man inbillar sig.
  • Jag är bara jag

Nu ska jag vara lite "dum" och svara som jag många gånger haft lust att svara! Tungan ute Ja,det kan ha tagit sig för det kan det alltid rent teoretiskt om man inte är bevisat steril och haft oskyddat sex och det är ytterst få som är! Glad Däremot går det aldrig bedöma utifrån symtom,inga symtom åt nåt håll går döma utifrån för det kan betyda vad som helst. Invänta mens-eller om mensen inte kommer när den borde- och testa då!  Glad

Svar på tråden Kan det ha tagit sig?