-
Ngn fler än jag som får sömnproblem av Effexor. Sover så ytligt att jag är tröttare när jag vaknar en när jag la mig. Drömmer, är som en spelfilm i huvudet på mig hela natten. Ångesten är iofs borta men vad hjälper det när jag är aptrött? Äter upplysningsvis i dagsläget ca 117,5mgFred Asp
-
Svar på tråden Effekter av effexor
-
Precis fått denna medicin utskriven men inte vågat testa ännu, hur länge har du käkat? Vilka biverkningar märker du av?
-
Jag fick Effexor för fobi och ångest när jag vae runt 20. De gjorde mig så trött att jag inte klarade av livets alla krav. Kom inte upp på morgonen, sov otroligt länge vilket ledde till dålig skolnärvaro och därmed ännu mer ångest.
Det var inte för än jag slutade med dessa som jag kunde få livet på fötter igen. Och bieffekterna när jag slutade hade jag inte önskat min värsta fiende!
La på mig massa i vikt, främst vätska vilket ledde till ännu sämre självförtoende. Ja, du förstår nog vilken ond cirkel det hela blev.
När jah efter tre år fick komma till psykolog, när dosen var så hög som den kinde bli så skrek hon rakt ut. Denna medicin anaåg hon inte vara lämplig för så unga personer. Främst inte så höga doser.
Jag rekommenderar med andra ord inte dessa. Men visst kanske de inte har samma negativa effekt på all .
Ta hand om dig! -
Ursäkta alla stavningsfel. Skriver från mobilen :)
-
Hemsk medecin givk upp en massa sen när jag skulle sluta medecinen mådde jag sämre