• nathalie85

förvärkar i vecka 23

jag har i ett par veckor haft lindriga smärtfria sammandragningar,bara märker att magen blir hård. uppkommer vid ansträngning eller stress. imorgon går jag in i vecka 24, och sammandragningar igen, känns som ett gummiband runt naveln som spänns åt,tar inte ont men känns obehagligt. aldrig haft förvärkar i tidigare graviditeter. detta e 4 barnet. e det normalt?

• Svar på tråden förvärkar i vecka 23
  • emeliienicole

Jag började få förvärkar i v. 20 och detta är mitt första barn, är nu i v. 31 och det har blivit ännu värre. Min BM säger att jag bara ska ta det lugnt, blir det för jobbigt ska jag ta en alvedon och lägga mig och vila, går det inte bort när jag har gjort det så ska jag ringa förlossningen så får jag komma på undersökning :)

• nathalie85

helt normalt då med andra ord. känns skrämmande och främmande då jag aldrig upplevt dessa tidigare. bebis lever dock rövare ;D jobbar som instruktör på gym, börjar väl vara dags för sjukskrivning snart då.

• Flickan och kråkan

Smärtfria sammandragningar är inte förvärkar utan just....sammandragningar. Hade massor långt innan v.23 redan med första barnet (har tre). Med 4:e barnet...snarare regel än undantag skulle jag säga . Jag har jobbat och stressat på som vanligt tills de fötts. Förvärkar, ja då gör det ont. Fick det med trean från v.30 någonting. Fick stanna och verkligen andas igenom. Ändå stannade lillräkan längst i magen av dem alla .

• Minxy

Är gravid med tredje barnet och har haft sammandragningar sedan v.15-16.

Lite irriterande men dom gör inte ont. Med första och andra barnet fick jag inte sammandragningar förrän runt v. 27-28.

Helt normalt TS! Varva ner och ta det lite lugnare så ska du se att det lättar lite

• Christabel81

Helt normalt. Jag började få dem redan i vecka 19 eller 20. Vad jag förstår är det vanligare för omföderskor att känna av dem tidigare. Lugna ner tempot, stressa mindre om du är orolig.  

Svar på tråden förvärkar i vecka 23