Är jag gravid iallafall??
Hej. Jag hade oskyddat samlag på äl-dagen (den 29/1-15) Min mens första dag var 14/1-15. Min mens dröjde (har alltid regelbunden annars med 28-29 dagar emellan) nu var den försenad. Jag gjorde ett graviditetstest, vilket visade negativt. Men jag läste på innehållsförtäckningen efteråt att man skulle undvika att "bälja i sig dricka, vatten" precis innan. Men det gjorde jag. För jag var otålig och kunde inte vänta. Därför för att bli kissenödig så drack jag 3 glas vatten precis innan. Gjorde testet på eftermiddagen (alltså ingen morgonurin). Jag hade gått på toa många gånger precis innan. Undrar nu om detta kan ha påverkat resultatet?? Fick dock mens dagen efter (då hade jag haft 35 dagar mellan menstuationerna) blödde rikligt i 4 dagar sen mindre i ytterliggare 5 dagar (hade alltså blödningar i 9 dagar totalt) hade bruna flytningar de sista dagarna. Nu har det gått några veckor sen testet visade negativt. Och mina bröst är spända, väldigt ömma sen 1 vecka tillbaka, gör ont när man ta på dem. Är jätte trött och sover oroligt på nätterna. Samt att jag har varit illamående nu i 2 dagar och känner det allra mest i samband med mat eller matdoft.
Så nu undrar jag.. kan det vara så att det första graviditetstestet jag gjorde som visade negativt visade fel pga jag drack mycket vatten och framkallade urin? Kan jag vara gravid? Isåfall har jag räknat ut att jag borde vara i V.7-8 någonting. Bör jag göra ett test till? Kan man har rikliga blödningar och blödningar i 9 dagar även om man är gravid?
Vore väldigt tacksam för svar!