Hjärtklappning, stress
Förra året genomgick jag tre EKG och koll av blodtryck. Allt visade sig vara normalt.
Det togs blodprov på - blodstatus, lever, sköldkörtel och njurar. Svaren var - fina värden.
Just vid denna perioden hafe jag sökt hjälp för många olika symtom, men i huvudsak för sömnsvårigheter. Så fort jag försökte somna så ryckte jag till och fick rejäl hjärtklappning.
Tack vare en viss tids sjukskrivning tog jag mig igenom det tuffa och kände mig återställd igen.
Nu verkar det vara dags igen :(((((
Förra fredagskvällen hade vi lite fredagsmys varpå jag drack två glas vin till middagen. Till saken hör att jag är galet sockerkänslig.
På natten vaknar jag av fruktansvärd hjärtklappning och jag börjar dricka vatten för att lugna ner kroppen. (Har haft två liknande situationer där jag ätit för mycket och för "sött" sent på kvällen.)
Vanligtvis brukar allt återgå till det normala efter vattenintaget, men inte denna gången.
Mitt hjärta lugnade sig en bra bit men pulsen förblev ändå hög. Detta gjorde mig rädd och nu sedan dess har jag haft hjärtklappning varje natt och där imellan hög puls.
Jag ringde till VC som efter att de hört min oro trodde att detta var panikattacker och stress och jag fick utskrivet atarax som jag har ätit innan.
I förrgår kom en kär väninna på besök och gav mina axlar och nacke taktil massage. Efter en stund känner jag hur det lättar i bröstet och trycket försvinner och min puls blir mycket mer långsam *lycka*.
Den natten sover jag men vaknar av hjärtklappning som jag lyckas lugna och jag ksn somna om.
Igår var jag mkt trött och matt men pulsen höll sig mkt lugnare över dagen...tills det var dags för sömn igen. Då rusar pulsen upp igen och allt kommer tillbaka :(((
Jag anar en tanke-spiral som hela tiden triggar igång hjärtat, men hur lugn jag än försöker vara/bli så är pulsen hög ändå:(
Min fråga är nu...finns här fler som upplevt det så här längre perioder?
Så tacksam för svar!
Med vänlig hälsning,
Orolig