• Anonym (Plura)

större chans att bli gravid utan mediciner?

Hejsan! Har några frågor -
    Är det någon härinne som blivit fri från sina mediciner som stesolid och antidepp, atarax, lergigan osv som blivit gravid efter det?
    Vi har svårt att bli gravida och aldrig blivit gravida. Gjort utredning och inga fysiska fel förutom lite övervikt på mig som dom inte ens betonade.

Läste att stesolid kan krångla till ägglossning och hormonerna rejält efter en tids användning osv? Någon?

• Svar på tråden större chans att bli gravid utan mediciner?
  • Phalaenopsis

Jag hittar ingen forskning som tyder på att något av medlen du nämner påverkar kvinnlig fertilitet. Antidepressiva är annars känt för att minska den sexuella lusten (som ju sitter i hjärnan och inte i äggstockarna), men inte fertiliteten i sig.

Har man regelbunden mens och inte fortsätter blöda i 2-4 veckor så HAR man ägglossning, vare sig man märkt det eller inte.

Annars hittar jag vid en snabb googling massor av kvinnor som undrar om de kan fortsätta med Stesolid/antidepressiva/Atarax/Lergigan nu när de blivit gravida. Glad

• Anonym (Töj)
    Phalaenopsis skrev 2015-03-08 21:42:12 följande:

Jag hittar ingen forskning som tyder på att något av medlen du nämner påverkar kvinnlig fertilitet. Antidepressiva är annars känt för att minska den sexuella lusten (som ju sitter i hjärnan och inte i äggstockarna), men inte fertiliteten i sig.

Har man regelbunden mens och inte fortsätter blöda i 2-4 veckor så HAR man ägglossning, vare sig man märkt det eller inte.

Annars hittar jag vid en snabb googling massor av kvinnor som undrar om de kan fortsätta med Stesolid/antidepressiva/Atarax/Lergigan nu när de blivit gravida. Glad

Tack så mycket för infon :)
Svar på tråden större chans att bli gravid utan mediciner?