• Miana

Lurad

Hej!

Lurad och dumpad efter 8 år. Det svider i själen och ångesten sitter i bröstet. Nu har det gått 3 veckor sedan den dagen jag kom på att frun bor kvar i huset och inte alls flyttat ut. Han träffade mina barn och mina föräldrar. Det fanns alltid en orsak till att skilsmässan inte gick igenom. Papprena kom bort i tingsrätten, juristen blev sjuk...etc, etc. Svärfar dog, deppression i familjen osv. Och jag gick på allt.
    Det skulle ordna sig, jag älskar ju dig och vill bo med dig.....sa han.
    Och jag trodde på det.
    Jag trodde det var han och jag. 8 jäkla år gav jag bort.

Och han går hem till sin fru varje dag fortfarande. Och här sitter jag med ångest. Hur ska man ta sig ur detta. Hur kommer jag vidare???
    Ibland känns allt bara svart. Framtiden känns som ett stort svart hål. Hur ska jag kunna älska någon annan. Jag trodde han var min bästa vän.
    Hade jag inte haft mina barn vet jag inte hur detta skulle slutat. Önskar att den där ångesten fösvann. 

Ledsen

• Svar på tråden Lurad
  • Anonym (Trist)

Fattar inte hur du gått på det. Skilsmässan går inte igenom för att juristen var sjuk? På åtta år? Det handlar om att beställa hem några papper, skriva på, betala in 400 kr (eller nåt sånt) och lämna in på tingsrätten. Klarar man inte det så är inte kärleken värd nåt alls. Och du gick på det i åtta år?

• Anonym (mnbg)

Du har alltså haft en utomäktenskaplig affär med nån som lovat att han ska lämna sin fru, o han har alltså "lovat" det i åtta år. Hur kan det få ha gått så lång tid?!

Kan bli dyrt att lura sig själv på det där sättet, gör inte om det. Inte presentera nån karl hemma förrän han väl är SKILD - inte innan.

• Anonym (...)
    Anonym (mnbg) skrev 2015-03-06 15:58:10 följande:

Du har alltså haft en utomäktenskaplig affär med nån som lovat att han ska lämna sin fru, o han har alltså "lovat" det i åtta år. Hur kan det få ha gått så lång tid?!

Kan bli dyrt att lura sig själv på det där sättet, gör inte om det. Inte presentera nån karl hemma förrän han väl är SKILD - inte innan.

Eller kanske inte träffa gifta män överhuvudtaget förrän de är skilda?
  • Anonym (mnbg)
    Anonym (...) skrev 2015-03-06 16:15:19 följande:
    Eller kanske inte träffa gifta män överhuvudtaget förrän de är skilda?
    Nä precis, det är en bra ide´. Finns alltid nya som behöver göra den erfarenheten.
Svar på tråden Lurad