• Harlin

Vi som planerar syskon 2016 till våra födda -14

Hej på er! Är det fler än jag som tycker att 2016 skulle vara ett bra år att få syskon till våra små som föddes 2014? Häng med i den här tråden så kan vi följas åt!

Ännu är det inte dags för oss att börja baka syskon men längtan är stor! Till sommaren har vi tänkt att börja försöka. Jag babblar mer än gärna av mig med någon innan och under tiden. Glad

• Svar på tråden Vi som planerar syskon 2016 till våra födda -14
  • Mäggie05

Hej! Jag har en dotter på 8 mån & vi tänkte börja försöka nu i april/maj :)

Tog nästan 8 mån & bli gravid sist så räknar me att de kan ta lite tid nu också!

• Kurrydutt

Jag har en son på snart 11 månader och om jag får som jag vill så börjar vi laga bebis igen i juli augusti.

• SoSS15

JAG vill gärna börja försöka i slutet av året, men sambon är tyvärr inte riktigt med på noterna - än! Vi får väl se om jag kan övertala honom! x'D Annars är det nog upp mot 4 år kvar, enligt honom!

• villbligravid88

Vi börjar också längta efter ett tredje barn. Planerar att börja försöka i slutet av sommaren, yngsta dottern blir 1 år i augusti och den äldre fyller 8 i slutet av året. Det har varit olika hur lång tid det tagit för mig att bli gravid, så vi får väl se hur det blir den här gången. Räknar med att det kommer ta tid, men till tidiga sommaren 2016 skulle vara en bra tid =) Att vara gravid i fjol sommar var ingen jättehit =P

• debbie85

Vi ska börja försöka nu i maj. Har en dotter född i januari 2014. Hon blev till på andra försöket.

Nån mer här som tycker det rätt trist att vara gravid? Jag mådde illa dygnet runt första veckorna. Sen fick jag jättemycket foglossning och ryggvärk andra halvan. Det var mysigt med sparkarna och så men i övrigt var det mest jobbigt. :-P Däremot var det supermysigt när hon väl var ute.

• SoSS15
    debbie85 skrev 2015-04-14 18:18:12 följande:

Vi ska börja försöka nu i maj. Har en dotter född i januari 2014. Hon blev till på andra försöket.

Nån mer här som tycker det rätt trist att vara gravid? Jag mådde illa dygnet runt första veckorna. Sen fick jag jättemycket foglossning och ryggvärk andra halvan. Det var mysigt med sparkarna och så men i övrigt var det mest jobbigt. :-P Däremot var det supermysigt när hon väl var ute.

Ja, för mig var det också jobbigt. Gillade väl graviditeten fram till v 25 lr om de va ännu tidigare. Sen kände jag mig stor, klumpig, fick ont i ryggen, knäna och orkade ingenting. Dottern föddes en månad för tidigt, i september 14. :)
  • debbie85
    SoSS15 skrev 2015-04-14 18:38:21 följande:
    Ja, för mig var det också jobbigt. Gillade väl graviditeten fram till v 25 lr om de va ännu tidigare. Sen kände jag mig stor, klumpig, fick ont i ryggen, knäna och orkade ingenting. Dottern föddes en månad för tidigt, i september 14. :)
    Skönt att höra att jag inte är ensam.
  • debbie85

Jag är gravid!!! Så kul! Mannen och jag är så glada! Jag är alldeles fnissig och uppspelt!! ÄL+11/BIM-3 idag. Det blir BF den 26/1. Vår dotter (född i januari 2014) ska bli storasyster.

• SoSS15
    debbie85 skrev 2015-05-17 09:24:41 följande:

Jag är gravid!!! Så kul! Mannen och jag är så glada! Jag är alldeles fnissig och uppspelt!! ÄL+11/BIM-3 idag. Det blir BF den 26/1. Vår dotter (född i januari 2014) ska bli storasyster.

Näää va mysigt! :) Här blir det nog tyvärr inget försökande i år... :/ Skulle vara roligt, men plötsligt blev det många bitar som behöver pusslas ihop innan försök blir aktuellt... Vi får njuta av vår lilla tjeja sålänge :) Hon blir 8 månader nu, jösses så tiden går! <3
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2016 till våra födda -14