• Anonym (fundersam)

Funderingar/frågor om missfall

20 februari fick vi tyvärr missfall, började med mindre blödningar som sen blev kraftigare och tillslut kom det även stora klumpar, besök på gynakuten där det konstaterades missfall, kunde inte se hur långt det var gånget eftersom min kropp stött ut det mesta själv, men enligt beräkning var jag i vecka 10(misstänker att det avstannat tidigare eftersom mina gravsymptom minskat). Blödde knappt en vecka efteråt, men haft och har ännu ont i magen och det hugger ibland ut i ryggen. Hur har ni andra upplevt tiden efter missfall?

Jag vet ju att grav.tester kan ge positiva utslag flera veckor efter ett missfall, men jag har ändå testat några gånger och det utslaget har minskat från gång till gång och nu syns det knappt.
    Fick däremot ett starkt plus på ägglossningstest(testade igår eftersom jag hade "ägglossningsflytningar") reagerar ägglossningstest starkare än grav.tester, nån som vet? 

Hur lång tid efter missfall har ni fått tillbaka ägglossning/mens och när har ni lyckats bli gravida igen?

Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Funderingar/frågor om missfall
  • Jag är bara jag

Jag blödde 2,5 vecka efter MA v.11,fick ingen äl alls så mens 6,5 vecka senare. Cykeln efter fick jag äl som vanligt. Inte bevisat gravid på snart 7 år efter mitt MA,bara misstänkta tidiga.

• LFF

MF1 (2008): Blödde ut det hela på egen hand, besökte akuten som örst tvivlade på att jag ens varit gravid då det var så rent där inne men hade väldigt höga Hcg-värden så de misstänkte druvbörd och jag fick gå och ta blodprov i nästan en månad tills värdena var nere på typ noll. Trode jag var i v12 men symtomen hade minsat sen någon vecka innan, troligen hade liten dött v9-10.

MF2 (egentligen MA) (2011): Upptäcktes på KUB-ul i v13. Liten hade dött i v9 ungefär. Hade en misstanke innan men hoppades självklart på att jag hade fel. Började blöda samma kväll, sa till sambon att jag skulle börja blöda inom 24h och det gjorde jag med god marginal.

Varje MF har varit i tid när jag skulle haft mns om jag inte varit gravid så cykeln har liksom varit på plats hela tiden.

Att det dröjde länge mellan de två graviditeterna är att jag tog bort ett stort myom hösten 2009, ett år efter MF1 och sen dröjde det till våren 2010 innan jag fick komma på återbesök och fick veta att allt såg bra ut. Har inte haft enkelt att bligravid som det verkat.

Blev gravid igen i början av 2013 och det visade sig vara tvillingar som sen kom novmber 2013.

Svar på tråden Funderingar/frågor om missfall