• Bones91

Genetisk återvändsgränd

Hejsan, just nu känns mitt liv ganska så hopplöst. 

Jag och killen försöker skaffa barn men det går inget vidare (håller på med utredning).
       Jag har ju vetat sedan jag var 17 (24 nu) att jag lider utav PCOS, något jag varit helt okej med då jag vet att det finns många bra sätt att behandla det på dessutom har jag inte haft något vidare större besvär utav det bortsett från övervikten då...

Men nu verkar det dessutom som att jag skulle ha Endometrios utöver detta andra, som också är en stor faktor till barnlöshet och jag är inte så påläst om det heller. 
    Därför känner jag mig mest som en genetisk återvändsgränd och min kille som så hemskt gärna vill ha barn och så är jag inte ens duglig till att bli gravid =( 

Någon annan som lider av samma åkomma som kan dela med sig utav sina erfarenheter? 

• Svar på tråden Genetisk återvändsgränd
  • Snobi

Hej! Jag fick veta i höstas att jag förmodligen har pcos. Gick hos en privat gyn då och fick prova pergotime några månader utan resultat. Nu börjar jag misstänka att jag kanske har endometrios också. Har inte så hemskt ont under mensen men känner av äl och får typ kramp i livmodern veckan före mens. Har också andra symptom som illamående, feberkänsla och att jag blir svullen. Vi har precis påbörjat en utredning så vi får väl se vad den visar.

Varför tror de att du har endometrios? Några symptom?

Känns så orättvist att man kan ha båda. Hade hunnit acceptera pcos och vet ju som du säger att det brukar gå bra att behandla. Men nu vet jag ingenting känns det som.

Svar på tråden Genetisk återvändsgränd