• spöke

Melodiska flicknamn

* * * INSPIRATIONSLISTA * * *

Hej alla! Jag har satt ihop några olika namnlistor på olika teman för att inspirera dig som letar namn och för att roa dig som är intresserad av namn i allmänhet. 

Tredje temat ut är melodiska flicknamn
    VILKET NAMN GILLAR DU BÄST?

Kommentera gärna i tråden. Och kom med förslag på fler namn på temat melodiska flicknamn. 

Hälsningar, Spöke

Se även:
    Sockersöta flicknamn: www.familjeliv.se/forum/thread/74884101-sockersota-flicknamn
    Stilsäkra pojknamn: www.familjeliv.se/forum/thread/74914338-stilsakra-pojknamn
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Melodiska flicknamn
  • fluu

Absolut Viola. Annars tycket jag att Octav/Ovtavia klingar vackert.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • DenNamnbitne

Du är påhittig du! Har spöke förresten tänkt på en lista med spöklika namn?

Här var det några fina: Cappella, Carmen, Elise, Lyra och Viola 

Jag valde att rösta på Lyra då det instrumentet är särskilt romantiskt Solig
    Kanske lite väl nymodigt men tja varför inte? Elise är fint när man tänker Beethoven fast namnet är lite väl vanligt idag

Dessa tycker jag är mer eller mindre gräsliga: Aria, Bell, Harmony, Lala och Melody. Harmoni och Melodi är mer min melodi i sådana fall. 

• Abbe83

Röstade på Viola som finns på min lista med favoritnamn. 

• Natulcien

Jag röstade på Viola som är väldigt vackert. Men även Elise är väldigt fint.
    Sen tycker jag att både Aida och Aria är väldigt vackra namn egentligen, men de ger lite för starka associationer till operan resp. solosång.

• spöke
    DenNamnbitne skrev 2015-03-02 16:46:43 följande:
    Du är påhittig du! Har spöke förresten tänkt på en lista med spöklika namn?

Här var det några fina: Cappella, Carmen, Elise, Lyra och Viola 

Jag valde att rösta på Lyra då det instrumentet är särskilt romantiskt Solig
    Kanske lite väl nymodigt men tja varför inte? Elise är fint när man tänker Beethoven fast namnet är lite väl vanligt idag

Dessa tycker jag är mer eller mindre gräsliga: Aria, Bell, Harmony, Lala och Melody. Harmoni och Melodi är mer min melodi i sådana fall. 
    Bra tips! Spöke
  • Gina43

Humm...ville rösta på Aida, men det ser inte ut att ha blivit rätt (gissar att rösten hamnade på Aria). Elise är också fint!

Jag är inte så förtjust i just Aria - det ligger för nära ordet arier.

Jag tänker en del på om namn är internationellt gångbara. Tyvärr är det en del som går bort då.

• Mrs D

Viola, så fint.Klingar lika fint med engelskt uttal som med svenskt.

Min farmor heter så i andra namn, hon hatar det för de kallade henne viola fiola som barn:/ Får jag nånsin barn och det är en dotter så är det en top kandidat, och inte bara för att det är efter farmor.

Svar på tråden Melodiska flicknamn