Blir inte accepterad, hjälp?
Jag behöver alla tips och råd jag kan få.
Jag är bonusförälder till två killar på 3år respektive 9 månader och mamman till dessa barn tål inte mig.
Misstolka min inte min sambo är en envis person också.
Men mamma till dessa barn varken tål att se eller prata med mig, att hämta barnen av mig när min sambo va tvungen att åka ambulans var inte heller något hon kunde gå med på, så då stannade dem hellre en dag extra.
Mamman skriver illa saker om mig till min sambo, hittar på att äldsta barnet skulle ha sagt att jag tycker att barnen är äckliga. Jag tar hand om barnen som om det vore mina egna och jag älskar dem som min egna son, jag har absolut inga "problem" med barnen. Hade svårt att ta till mig den lilla killen i början men nu är det inga problem.
Mamman talar även illa om mig på social medier som tex facebook osv. Hon talar illa om mig till ALLA hon känner och hittar på massor massor av saker till min sambo under deras möten på familjerätten. Som att jag skulle ha terroriserat henne via telefon, vänt min sambo mot henne osv.
När den stora sonen pratar med henne i telefon ignorerar hon honom om han nämner mitt namn. Jag får inte säga hej till honom i telefon när han befinner sig hos henne, jag kan göra listan lång.
Jag gav henne allt utrymde som fanns men nu har jag funnits i den äldsta pojkens liv1,5 år och jag känner att för barnens bästa är det dags för henne att faktiskt acceptera att jag finns här. Så hur gör jag?
Jag får inte prata med henne, jag får inte vara med vid hämtning o lämning så hur kan jag få henne att förstå att för barnens bästa "måste" hon acceptera att jag finns i hennes barns liv.
Hon behöver inte tycka om mig eller tala med mig men att bara acceptera att jag är här och kommer att vara här.
Jag undrar om någon kan ge mig tips idéer eller bara något råd om hur i hela friden jag skall kunna handskas med denna människa resten av livet?