• Atbe

Sova över

Jag är en 16 årig tjej som har ett förhållande med en jämnårig kille. Vi har varit tillsammans i ungefär 2år och 3 månader, och ja det är länge för våran ålder men vi har passat väldigt bra. Jag har ett flertal gånger frågat min mamma om han kan få sova över men det blir ett punktligt NEJ. Jag blir fruktansvärt ledsen och förstår inte varför. Självklart vill mina föräldrar att ingen olycka ska ske men jag vet att de litar på mig men ändå säger de nej. De har känt min pojkvän i över 2 år men tillåter det ändå inte. Får jag säga det själv så kan det de fruktar lika gärna hända på dagen när de inte är hemma som på natten, dessutom sover man på natten, man vill bara känna närhet av någon man älskar. Vad tycker ni om det hela? Hur ska jag göra för att få dem att säga ja?

• Svar på tråden Sova över
  • Annelie 76

Det kanske handlar om att de inte vill ha honom med vid frukostbordet eller i bara kalsonger i badrummet på morgonen. Men om det är så viktigt att sova ihop kan ni väl göra det hemma hos honom?

• Atbe

Har fått för mig att de kan ha mer "koll" på oss om han sover över hos mig

• lilly

Har ni varit tillsammans så länge bör de ju känna honom rätt väl kan man tycka? Är de bara de att ni har sex de är rädda för? Det finns ju skydd, dessutom betyder det inte att man har sex bara för man sover ihop. De anser kanske att om ni bor nära varann så kan han lika bra gå hem? Om de är ok med att du sover där, borde de väl vara ok med att han sover hos dig?

• Atbe

Nja vi bor drygt en mil ifrån varandra.. Grejen är att jag vet inte om de är okej med att sova över hos honom. Ska försöka få ur dom någonting snarast. Har ni något tips?

• KanDetHändaNu

Det känns som att dom antar att ni kommer ha sex, så om ni har haft sex så är det lika bra att vara ärligt och säga att ni har haft det, även om de känns pinsamt och jobbigt. Om du är öppen och ärlig så kommer dina föräldrar ha mycket lättare att kunna lita på dig och då kommer de förhoppningsvis inte vara lika stränga mot dig

Svar på tråden Sova över