• Linnea.12

Cub-test ev vattenskalle

Var och gjorde cub-testet. Två barnmorskor tittade på huvudet och sa att det såg ut som att det var lite för mycket vätska i huvudet men att en doktor skulle få titta vid en ny undersökning nästa vecka för att kanske kunna ge ett mer riktigt svar. Båda barnmorskorna var inte riktigt säkra på om det var normalt eller inte men att de hade en känsla av att det var avvikande.

Jag undrar om hjärnan kan växa till sig och om det är någon som fått samma besked och att det har förändrats till det bättre?

• Svar på tråden Cub-test ev vattenskalle
  • Annsan

Vad jobbigt att få höra det, och lite opsykologiskt att du behöver vänta. Sådant mår man ju dåligt av :(
    Gick själv och väntade på ett moderkakstestsvar i förra veckan, som jag nu fått svar på. Allt var bra och nu pustar jag ut. Men usch vad hemskt det var att vänta. Jag tror att sådant de ibland ser på kub-testet kan 'rätta till sig'. Förra veckan hörde jag ett par på tv som intervjuades (hos Malou). De hade fått besked att deras barn hade ryggmärgsbråck och vattenskalle (är ju ofta en följd vad jag förstår). Det hade i alla fall gått tillbaka vid nästa ultraljud och de födde en frisk bebis..
    Hoppas du får en tid snabbt så du slipper gå och oroa dig. 

• Ellae

hur har det gått för dig och ditt barn? är med om samma sak nu, därför jag undrar. Mvh Ella

Svar på tråden Cub-test ev vattenskalle